Planuojate sukurti savo el. parduotuvę ir nusprendėte tai daryti nuo nulio? Tuomet vienas iš pirmųjų žingsnių – išsirinkti platformą, kuri taps jūsų el. parduotuvės pagrindu, palengvins jūsų darbą ir bus pritaikyta jūsų veiklai. Šį kartą išsamiau apžvelgsime tris platformas: „Shopify“, „Magento“ ir „Woocemmerce“.
Įvardinkite savo veiklos sritį
Ankstesniuose straipsniuose jau ne kartą minėjome – bet koks verslas turi prasidėti nuo planavimo ir analizės. Kuriant savo el. parduotuvę, pirmiausia reikia įvertinti šiuos aspektus:
- verslo kategoriją;
- parduodamus produktus;
- tikslines rinkas ir klientų auditorijas;
- trumpalaikes ir ilgalaikes galimybes bei tikslus: kiek vienetų parduosite, kaip vystysite savo veiklą ir pan.
El. parduotuvių platformų skirstymas
Įvertinus savo veiklos sritį taps aiškiau, kokia platforma būtų jums tinkamiausia. El. parduotuvių platformas galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes:
- Parengtos platformos, pavyzdžiui, „Shopify“. Šio tipo platformos labai daug kuo pasirūpina už vartotoją: jam reikia tik užsiregistruoti, pasirinkti norimą dizainą, įkelti prekes ir pradėti prekybą! Šios platformos puikiai tinka mažesnėms įmonėms, kurios nori greitai pradėti veiklą, bet joms nėra reikalingas išskirtinis dizainas ar sudėtingesnės funkcijos. Mėnesio išlaidos priklausys nuo pardavimų kiekio.
- Kūrėjų platformos, pavyzdžiui, „Woocommerce“ ir „Magento“. Šio tipo platformos suteikia didesnę laisvę funkcijų ir dizaino atžvilgiu, tačiau el. parduotuvės sukūrimui reikia skirti daugiau laiko. Nors šiose platformose pradinės išlaidos yra didesnės, bet ilgainiui bus lengviau plėsti savo veiklą – jums nereikės mokėti mėnesinio mokesčio, jeigu jūsų veikla bus sėkminga.
SHOPIFY
- Greita ir paprasta. Ši platforma siūlo greitai, patogiai ir lengvai pradėti pardavinėti produktus ir paslaugas.
- Viskas apgalvota. „Shopify“ platformoje viskas nuspręsta – pradedant dizainu ir baigiant mokėjimais, tad jums nereikės gaišti laiko dėl šių sprendimų.
- Klientų aptarnavimas. Elektroninių parduotuvių kūrėjams siūlomas aptarnavimo centras. Jei elektroninę parduotuvę kursite patys, be specialistų pagalbos, galėsite susisiekti su „Shopify“ klientų aptarnavimo tarnyba.
- Kintamo dydžio mėnesio prenumerata. Mėnesinis mokestis už šią platformą priklauso nuo pardavimo sumos – tai reiškia, kad mėnesio išlaidos augs kartu su jūsų pajamomis.
- Mokami priedai. Nepamirškite, kad dėl įvairių papildymų jūsų elektroninėje parduotuvėje atsiras papildomos išlaidos. Dėl to mėnesio išlaidos gali gana greitai išaugti.
WOOCOMMERCE
- Geresniam paieškos sistemų optimizavimui. „Woocommerce“ siūlo kokybiškas SEO paslaugas, kurios padės lengviau atrasti jūsų el. parduotuvę paieškos rezultatuose.
- Jokių mokesčių už kiekvieną operaciją. Mėnesio mokestis nepriklauso nuo pardavimo sumos, todėl plečiantis verslui – išlaidos nedidės.
- Patogus pritaikymas. Šioje platformoje suteikiamos galimybės kurti įvairius pardavimo modelius, kurie būtų patogūs būtent jums.
- Suasmenintas funkcionalumas. Palyginti su „Shopify“, „Woocommerce“ siūlo žymiai platesnes galimybes individualiai pritaikyti įvairias funkcijas ir tam reikia techninių įgūdžių.
- Kompleksinės išlaidos. Jei viską darysite patys, iš pradžių bus sunku įvertinti bendras išlaidas, nes įvairūs papildiniai gali nemažai kainuoti.
- Nėra klientų aptarnavimo. Elektroninių parduotuvių kūrėjams, skirtingai nei „Shopify“, nėra siūlomas klientų palaikymas, todėl gali tekti ieškoti išorės specialistų pagalbos.
MAGENTO
- Modifikavimo laisvė. „Magento“ privalumas tas, kad šios platformos pagrindu galima kurti ištisas interneto svetaines ir labai sudėtingas struktūras. Žinoma, jei turite reikiamų žinių arba naudojatės specialistų pagalba.
- Jokio mėnesinio mokesčio. Jums reikės mokėti tik už savo elektroninės parduotuvės plėtrą. Tai reiškia, kad kūrimo etape išlaidos bus didesnės, bet vėliau, priežiūros etape, kai viskas bus paruošta, jos sumažės.
- Patogi verslo plėtra. Jūsų įmonei plečiantis ir pardavimų kiekiui augant, ši platforma leis lengviau prisitaikyti prie naujų rinkų.
- Tinka didesniems katalogams. Jeigu siūlote daug produktų ar paslaugų, o gal jau turite platų logistikos ar parduotuvių tinklą – ši platforma yra patogiausias sprendimas tai suvaldyti.
- Prieiga prie įvairių sistemų. „Magento“ yra puikiai suderinama su įvairiomis profesionaliomis sandėliavimo ir apskaitos sistemomis.
- Pagrindinė rizika. Tiek kūrimo, tiek priežiūros išlaidos gali būti didelės, todėl šį sprendimą dažniau naudoja stambios įmonės.
- Ne tokia patogi kasdieniam naudotojui. Turėtumėte atsižvelgti į tai, kad „Magento“ platforma nėra itin patogi su ja nesusipažinusiam naudotojui.
Sėkmės renkantis tinkamiausią platformą savo el. parduotuvei.