Visi esame girdėję istorijų apie iššūkius su kuriais susiduria verslininkai norėdami sukurti sėkmingą verslą. Tai padaryti pavyksta tik kas penktam veiklą pradėjusiam entuziastui. Šis taip gerai žinomas ir verslo mokyklose dažnai minimas faktas atima drąsą iš daugelio jaunų verslo pradedančiųjų, o tokios didelės nesėkmės tikimybės priežastys (kaip ir priemonės jų išvengti) dažnai lieka neaiškiomis.

Tačiau daugeliu atvejų priežastis yra skausmingai akivaizdi: jūs tiesiog pasiūlėte tai, ko klientas nenorėjo. Paprasta ir jokios paslapties nėra. Taigi, iš tikrųjų klausimas skamba taip – kaip sukurti produktą, kurio jūsų klientas tikrai norėtų (ir už kurį būtų pasirengęs mokėti)?

Štai keletas patarimų:

#1 Pažinkite savo klientą

Standartinis atsakymas į klausimą: „Kas yra jūsų klientas?” yra „Kiekvienas“. Deja, neįmanoma sukurti produkto, kuris būtų vienodai patrauklus kiekvienam žmogui. Visada bus viena tokių žmonių grupė, kurie jūsų produktą ar paslaugą vertina labiausiai ir kurie juos įsigyja pirmiausiai. Išsiaiškinkite, kas yra tie pirmieji. Siekite suprasti jų motyvus, problemas ir platesnį gyvenimo kontekstą, prie kurio bandote prisiderinti.  

Įrankis, kuris galėtų padėti: Kliento asmens profilis (angl. Customer Persona Canvas)

#2 Gebėkite susitapatinti su klientu

Suprantama, labai paprasta tikėti savo idėja ir stengtis, kad ja patikėtų ir visi kiti. Tačiau jums reikia jūsų klientų, kad kurtumėte jiems vertę, ir tai, ką jie galvoja, yra svarbiau už jūsų nuomonę. Gebėjimas susitapatinti ir pritaikyti savo produktą ar paslaugą klientų poreikiams yra esminė sąlyga sukurti vertingą produktą.  

Įrankis, kuris galėtų padėti: Empatijos žemėlapis (angl. Empathy Map) 

#3 Apibrėžkite ir komunikuokite vertės pasiūlymą

Savo klientų pažinimas ir jų poreikių supratimas atskleidžia tai, kas jūsų produkte ar paslaugoje sukuria jiems vertę. Kai tik aptiksite vertingiausius funkcinius ir emocinius komponentus, garsiai ir aiškiai apie juos praneškite. Tai patrauks klientų dėmesį ir išskirs jus iš konkurentų. 

Įrankis, kuris galėtų padėti: Vertės pasiūlymo apibrėžimas (angl. Value Proposition Canvas) 

8 patarimai įmonės įvaizdžio sukūrimui