Duomenų perkėlimas. DUK
Klausimai ir atsakymai (archyvas): klientų ir jų turimų paslaugų perkėlimas į vieningą „Luminor“ platformą 2020 metais
Bendrieji klausimai
Klientų perkėlimas turės įtakos esamiems Luminor klientams, kurie naudojasi Luminor|Nordea produktais (t.y. Luminor|Nordea interneto banku, Mastercard mokėjimo kortelėmis ir kt.). Visi šie klientai bus perkelti į vieningą Luminor sistemą, kuri veikia buvusio DNB banko sistemų pagrindu. Paslaugų perkėlimą planuojame įgyvendinti iki 2020 m. vidurio. Dėsime visas pastangas, kad šio perkėlimo metu klientai pajustų kuo mažiau trikdžių tvarkydami savo finansus.
Bankams DNB ir Nordea sujungus veiklas Baltijos šalyse, iškilo natūralus poreikis sutelkti paslaugas ir produktus po vienu skėčiu, t.y. vienoje sistemoje. Perkėlus Luminor|Nordea klientus į vieningą Luminor sistemą, bankas ne tik suvienodins paslaugas ir produktus esamiems klientams, bet ir galės pasiūlyti naujus, pažangius ir šiuolaikiškus bankininkystės sprendimus.
Kreiptis į banką dėl paslaugų ir produktų perkėlimo jums nereikia. Luminor atliks visus veiksmus, kurie užtikrins sklandų sąskaitos ir kitų produktų perkėlimą.
Ne mažiau kaip prieš 60 d. jūs gausite asmeninį laišką, kuriame pateiksime išsamią informaciją apie paslaugų perkėlimo datas ir reikiamus atlikti veiksmus. Todėl labai svarbu pasitikrinti ir pasirūpinti bankui pateiktų kontaktų atnaujinimu, jei jie keitėsi. Tai galite padaryti jūsų interneto banke, paskambinus telefonu +370 5 239 3444 arba atvykus į banko konsultacijų centrą
Vienu metu bus perkeliami visi jūsų turimi banko produktai. Kreiptis į banką dėl paslaugų ir produktų perkėlimo jums nereikia. Luminor atliks visus veiksmus, kurie užtikrins sklandų sąskaitos ir kitų produktų perkėlimą.
Jums reikia sulaukti jums skirto asmeninio laiško, kuriame bus nurodytos visos jūsų paslaugų perkėlimo detalės. Paslaugų perkėlimas bus vykdomas dviem etapais:
- Pirmajame etape vieningoje Luminor sistemoje atidarysime jums sąskaitą tuo pačiu numeriu, kurį naudojote ir anksčiau. Jei iki šiol turėjote MasterCard mokėjimo kortelę, išsiųsime jums naują VISA mokėjimo kortelę, susietą su šia sąskaita. Kortelę išsiųsime jūsų bankui nurodytų adresu bei sukursime Luminor|DNB interneto banko prisijungimus.
- Antrajame etape perkelsime jūsų lėšas ir kitas jūsų turimas paslaugas.
Visa informacija apie perkėlimą jums bus siunčiama el. paštu ir laiškais interneto banke. Kai gausite laišką, įdėmiai perskaitykite instrukcijas. Jeigu turėsite klausimų – kreipkitės į mus.
Nepamirškite patikrinti ir atnaujinti savo kontaktinius duomenis, kuriuos nurodėte bankui. Tai galite padaryti telefonu +370 5 239 3444 arba interneto banke.
Praneškite apie tai mums ir nedelsiant atnaujinkite savo kontaktinius duomenis. Tai galite padaryti telefonu +370 5 239 3444 arba interneto banke.
Jums niekas nesikeis.
Privatiems ir verslo klientams yra numatomi šie pokyčiai:
- Sąskaitos numeris (IBAN) perkėlus paslaugas išliks toks pats. Jei atliekate/gaunate tarptautinius pervedimus, keisis SWIFT BIC kodas į AGBLLT2X.
- Tapatybės nustatymui interneto banke galėsite naudoti Smart-ID programėlę.
- MasterCard mokėjimo korteles pakeis VISA mokėjimo kortelės.
Jūs galite nesutikti su mūsų siūlomu paslaugų ir produktų perkėlimo sprendimu. Apie tai turėtumėte mus informuoti ne vėliau kaip iki numatomos perkėlimo dienos. Tuomet mes pasiūlysime jums uždaryti savo turimas Luminor|Nordea sąskaitas, o produktus perkelti pas kitą banko paslaugų teikėją.
Sąskaitos, išrašai
Jūsų sąskaita iš Luminor|Nordea bus perkelta ir papildys turimų Luminor|DNB sąskaitų sąrašą. „Dvigubi“ klientai (t.y. turintys sąskaitas ir Luminor|Nordea, ir Luminor|DNB sistemose) gali nuspręsti, ar pageidauja išlaikyti visas sąskaitas ir produktus po perkėlimo ar nutraukti nebereikalingų produktų (pvz., papildomų sąskaitų) naudojimą. Tai galite padaryti jau dabar.
„Dvigubiems“ klientams į paslaugų krepšelį bus įtraukta dar viena mokėjimo kortelė (jei kliento pasirinktas krepšelis tai leidžia). Kortelėms, kurios netilps į paslaugų krepšelį, bus taikomi standartiniai įkainiai.
Kiekviena perkelta IBAN sąskaita vieningoje Luminor sistemoje taps daugiavaliute (t. y. tas pats IBAN numeris gali būti atidarytas įvairiomis valiutomis). Klientas pats turėtų apsispręsti, kuriuos IBAN numerius pasilikti ir naudoti įvairioms valiutoms, o kuriuos uždaryti. Klientas pats turėtų apsispręsti, kurias IBAN sąskaitas pasilikti ir naudoti jas įvairiomis valiutomis, o kurias uždaryti. Sąskaitą galima uždaryti paskambinus telefonu +370 5 239 3444, parašius laišką interneto banke arba banko konsultacijų centre.
Minimalaus sąskaitos mokesčio taikymo tvarka pasikeis. Mokestis bus taikomas atskirai kiekvienam IBAN numeriui. Pereinamojo laikotarpio metu taikysime tik vieną mokestį už visas perkeltas sąskaitas. Esant poreikiui, kviečiame pasinaudoti daugiavaliutės sąskaitos privalumu naudojant tą patį IBAN numerį. Siūlome uždaryti perteklinių IBAN numerių sąskaitas, nes, pasibaigus pereinamajam laikotarpiui, mokestį taikysime kiekvienam IBAN numeriui atskirai. Apie pereinamojo laikotarpio pabaigos datą pranešime vėliau.
Nebeliks XL verslo paslaugų krepšelio. Perkėlimo metu vietoj jo priskirsime L verslo paslaugų krepšelį, kurio sudėtį ir kainą galite sužinoti čia.
Komisinį atlyginimą už paslaugas ir operacijas, viršijančias už verslo paslaugų krepšelio atlyginimą teikiamų paslaugų ir/ar operacijų limitą, nurašysime iš jūsų sąskaitų kitą darbo dieną. Mėnesio mokestis nurašomas iš jūsų pasirinktos sąskaitos per pirmas 5 (penkias) einamojo mėnesio darbo dienas
Mėnesio mokestį už verslo paslaugų krepšelį nurašysime iš jūsų sąskaitos per pirmas 5 (penkias) einamojo mėnesio dienas.
Jei lėšų perkėlimo dieną savo sąskaitoje turėsite minusinį likutį, iki perkėlimo datos sukaupta delspinigių už įsiskolinimą sąskaitoje suma bus perkelta padidinant įsiskolinimo sąskaitoje sumą.
Skola bus dengiama gavus įplaukas tik į sąskaitą su minusiniu likučiu, lėšų nebus ieškoma visose kitose jūsų sąskaitose.
Vieningame Luminor interneto banke bus galima matyti 3 pastarųjų metų ir iki paslaugų perkėlimo į vieningą Luminor sistemą atliktas operacijas. Senesnius išrašus galėsite gauti pateikę prašymą Luminor|DNB interneto banke arba klientų konsultavimo centre.
Sąskaitos išrašų pateikimo kanalai išliks tie patys, tačiau nepateiksime sąskaitų išrašų E-pay kanalu, kuris po visų paslaugų perkėlimo keičiamas į pateikimą el. paštu.
Būtina pasitikrinti, ar tikrai paskutinis naudojamas el. pašto adresas nurodytas teisingai. Tai galite padaryti interneto banke arba telefonu +370 5 239 3444.
- Luminor|DNB interneto banke negalėsite pasirinkti sąskaitos išrašo formatu „Kasdieniai likučiai XML formatu (CAMT 52)“.
- Luminor|DNB interneto banko XML išraše nenaudosime kai kurių neprivalomų laukų, kuriuos matysite pažymėtus raudonai nuorodoje čia.
- Sąskaitų išrašus .csv formatu pateiksime kitokia struktūra. Naują struktūrą galite matyti čia.
- Naudosime kitus mokėjimo operacijų kodus, kurių sąrašą rasite čia.
- Sąskaitos išraše MT940 formatu nebus naudojami trumpieji operacijų kodai.
Mokėjimo kortelės
Artėjant perkėlimo datai, jūs gausite naują VISA kortelę bei informaciją, kaip prisijungti prie jūsų naujojo interneto banko. Iki perkėlimo datos naudositės savo šiuo metu turima, senąja MasterCard kortele – po perkėlimo datos pradės galioti jūsų naujoji VISA mokėjimo kortelė. Dėsime visas pastangas, kad užtikrintume sklandų naudojimąsi jūsų sąskaitos pinigais skirtingomis kortelėmis. Iš anksto informuosime kuriuo metu atliekant techninius darbus jau nebegalėsite naudoti MasterCard kortelės, ir kuomet jau galėsite pradėti naudoti naująją VISA mokėjimo kortelę.
Artėjant individualiai jūsų perkėlimo datai, gausite informaciją, kaip vyks paslaugų perkėlimas. Paaiškinsime, kaip prisijungti prie jūsų naujojo interneto banko, kada matysite savo naująją sąskaitą, ir kada galėsite pradėti naudoti naująją VISA mokėjimo kortelę.
Naują VISA mokėjimo kortelę išsiųsime paštu. Apie išsiųstą mokėjimo kortelę jus informuosime SMS pranešimu. Jei po 10 dienų nuo šio SMS pranešimo gavimo vis dar negausite laiško su naująja VISA kortele, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444 arba el. paštu [email protected], arba kreipkitės į klientų konsultavimo centrą.
Naująją mokėjimo kortelę gausite paštu kartu su instrukcija. Ji bus aktyvi po lėšų perkėlimo ir jūs iškart galėsite pradėti ja naudotis. Naujajai kortelei galios tas pats PIN kodas, kaip ir senajai.
Limitai keisis:
- Privatiems klientams: limitai naujoms Luminor VISA mokėjimo kortelėms
- Verslo klientams: limitai naujoms Luminor VISA debeto kortelėms
Verslo mokėjimo kortelės bus matomos tik įmonės vardu naudojamame interneto ar mobiliajame banke.
Naująją kortelę atsiųsime jūsų interneto banke nurodytu adresu Lietuvoje arba užsienyje. Artėjant individualiai jūsų paslaugų perkėlimo datai, gausite išsamią informaciją. Joje paaiškinsime, kaip pradėti naudotis savo naujosiomis kortelėmis, interneto banku ir kitais produktais.
Perkeltus produktus ir paslaugas matysite vieningoje Luminor|DNB sistemoje, prisijungę su Smart-ID programėle. Smart ID „Android“ telefonams galite atsisiųsti iš čia, o programėlę „iPhone“ telefonams rasite čia.
Informaciją, kaip parsisiųsti ir naudotis Smart-ID savo išmaniajame telefone rasite čia.
Prisijungti prie savo naujojo Luminor|DNB interneto banko galėsite naudodamiesi:
- Smart-ID programėle
- Lietuvos ryšio operatoriaus suteiktu mobiliuoju parašu
Terminuoti indėliai
- Keisis palūkanų išmokėjimo diena. Palūkanos už einamąjį mėnesį bus išmokamos pirmą kito mėnesio dieną.
- Keisis palūkanų išmokėjimo dažnis indėliams su periodiniu palūkanų išmokėjimu bei taupomiesiems indėliams. Visais atvejais palūkanos bus išmokamos kas mėnesį.
Interneto bankas
Paprasčiausia visus savo perkeltus produktus ir paslaugas pasiekti su Smart-ID programėle prisijungus prie savo naujojo Luminor|DNB interneto banko. Artėjant individualiai jūsų paslaugų perkėlimo datai, gausite instrukciją, kaip tai padaryti ir kada pradėti naudotis savo naująja debeto/kredito mokėjimo kortele.
Jau dabar į savo išmanųjį telefoną galite atsisiųsti Smart-ID programėlę, su kuria lengvai prisijungsite prie savo interneto banko. Tai saugi ir patogi tapatybės nustatymo priemonė. Programėlę „Android“ telefonams galite atsisiųsti iš čia, o programėlę „iPhone“ telefonams rasite čia. Kaip parsisiųsti ir naudotis Smart-ID savo išmaniajame telefone rasite čia.
Taip pat į jūsų visus klausimus pasiruošę atsakyti mūsų konsultantai. Susisiekite telefonu +370 5 239 3444 arba el. paštu [email protected]
Klientai, kurie neturi išmaniojo telefono, neturi galimybės ar nepageidauja naudoti Smart-ID, galės iš banko gauti Luminor kodų generatorių arba mobiliuoju parašu. Daugiau apie prisijungimo priemones skaitykite čia.
Jūsų turimą Luminor|Nordea kodų generatorių arba programėlę „Nordea Codes“ po paslaugų perkėlimo bus galima naudoti tik Smart-ID priemonės aktyvavimui. Jeigu jūs pageidaujate ir toliau naudoti kodų generatorių prisijungimui prie naujojo interneto banko, prašome kreiptis į banko klientų konsultavimo centrą Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje arba susisiekite telefonu +370 5 239 3444.
Jei naudojate persijungimą tarp šalių Luminor interneto bankų, turėsite pasirūpinti prisijungimo priemonėmis kiekvienoje šalyje atskirai. Kliento prisijungimo kodai liks tokie patys.
Iškart po jūsų produktų ir paslaugų perkėlimo datos, Luminor|Nordea interneto bei mobiliame banke esantys produktai taps nebeprieinami. Naujuosius produktus galėsite pradėti naudoti iš karto po perkėlimo.
Jei iki paslaugų ir produktų perkėlimo datos neprisijungsite prie savo naujojo interneto banko, šiuos veiksmus galėsite atlikti ir po visų paslaugų perkėlimo datos, bet ne ilgiau nei per 1 mėnesį.
Pervedimai
- Perkelsime Luminor|Nordea interneto banke sukurtus ruošinius pervedimams iš skilties „Gavėjų registras“ į Luminor|DNB interneto banko skiltį „Mano ruošiniai“. Ruošiniai, sukurti po 1-ojo perkėlimo etapo datos, nebus perkelti.
- Neperkelsime jūsų Luminor|Nordea interneto banke sukurtų įmokų ir mokesčių ruošinių, todėl siūlome juos iš naujo susikurti Luminor|DNB interneto banke. Luminor|Nordea interneto banke parengti pervedimai su ateities mokėjimo diena bei nepatvirtinti pervedimai taip pat nebus perkelti.
Klientai, naudojantys mokėjimų importo XML formatu paslaugą, turėtų pasitikrinti duomenis pagal Luminor|DNB aprašą, kurį rasite čia.
Jei gausite pervedimą kita valiuta, nei jūsų turimų IBAN sąskaitų valiutos, automatiškai atidarysime to paties numerio IBAN sąskaitą gautų įplaukų valiuta. Klientas pats turės pasirūpinti valiutos keitimu, jei to prireiks.
Nuo paslaugų perkėlimo dienos pasikeis banko SWIFT BIC kodas. Atliekant arba gaunant tarptautinius mokėjimus, reikės nurodyti naująjį SWIFT BIC kodą - AGBLLT2X.
Pateikite jį visiems asmenims, iš kurių laukiate mokėjimų užsienio valiuta. Pervedimai su NDEALT2X SWIFT kodu nuo paslaugų perkėlimo dienos nebus vykdomi.
Paskolos privatiems klientams
Keičiasi MasterCard vartojimo kredito kortelės kredito limito sąlygos:
- Panaikinamas privalomas 10% panaudoto kredito limito apmokėjimas.
- Panaudotą kredito limitą galėsite dengti tiek kartų ir tokiomis sumomis, kokiomis norėsite, tačiau paskutinę kredito galiojimo dieną turėsite padengti visą nepadengtą kredito dalį.
- Laisvai pasirinktas dengimui sumas turėsite pervesti tiesiai į kredito kortelės sąskaitą (iki šiol lėšos buvo kaupiamos atskiroje banko sąskaitoje).
Keičiasi Mastercard Credit, PINS Mastercard, Mastercard Gold, Mastercard Platinum kredito kortelių kredito limitų sąlygos:
- Kredito limitą galėsite panaudoti ir atliekant operacijas mokėjimo kortele, ir atliekant pervedimus bei išsiimant grynuosius pinigus.
- Taikysime vienkartinį 1% mokestį nuo operacijos metu panaudotos kredito limito sumos, išimant grynuosius arba pervedant lėšas. Nuosavas lėšas kredito limito sąskaitoje galėsite valdyti kaip įprastoje mokėjimo banko sąskaitoje.
- Kredito limito galiojimas bus atsiejamas nuo kredito kortelės galiojimo. Jei pamesite kredito kortelę - naujoji bus išduota naujam 3 metų terminui, tačiau kredito kortelėje suteiktas kredito limitas liks galioti tokiam pačiam laikotarpiui, kaip buvusios kredito kortelės galiojimo data.
- Nebelieka galimybės papildomų kortelių turėtojams riboti per kalendorinį mėnesį išleidžiamų lėšų dydį, t.y. jei tuo pačiu kredito limitu naudojasi keli kortelių turėtojai – bet kuris iš jų turės galimybę panaudoti visą kredito limito sumą ir kitas sąskaitoje esančias lėšas. Sąskaitos savininkas turi apsispręsti dėl poreikio stabdyti papildomas korteles.
Keičiasi būsto ir vartojimo kreditų sąlygos:
- Kredito palūkanų normos keitimas bus atliekamas faktinę sutartyje nurodytą dieną, nepriklausomai nuo to, ar tai yra darbo diena, ar oficialios šventės ar nedarbo diena.
- Jei kredito mokėjimo diena sutaps su šventine, savaitgalio ar kita nedarbo diena, ji bus perkeliama į artimiausią banko darbo dieną.
- Paskolos mokėjimo grafikas nebus matomas Luminor|DNB interneto banke, tačiau matysite artimiausio būsimo mokėjimo kredito įmoką.
Paskolos verslo klientams
Keičiamas įmokų už kreditą, palūkanų ir kitų mokėtinų sumų nurašymo nuo sąskaitos laikas: jos bus nurašomos mokėjimo dienos pradžioje, todėl lėšos šiems mokėjimams padengti turi būti sukauptos kredito aptarnavimo sąskaitoje (t.y. kredito sutartyje nurodytoje sąskaitoje, skirtoje kreditui išmokėti bei mokėtinoms sumoms nurašyti) iki dienos, einančios prieš mokėjimo dieną, pabaigos.
Bus tikslinamas banko sąskaitos kredito („overdrafto“) dengimo laikas. Pinigų sumą, reikalingą bankui mokėtinoms pinigų sumoms nurašyti, kredito gavėjas turės sukaupti banko sąskaitos kredito sutartyje nurodytoje sąskaitoje ne vėliau kaip iki mokėjimo termino dienos 15 valandos.
Visų mokėtinų sumų terminai pagal banko sąskaitos kredito („overdrafto“) sutartis sueina faktinę sutartyje nurodytą dieną, nepriklausomai nuo to, ar tai yra darbo diena, ar oficialios šventės ar ne darbo diena.
Kredito gavėjas gali imti lėšas iš banko sąskaitos kredito („overdrafto“) limito viena diena trumpiau nei limito galiojimo terminas.
Prekybos finansavimas
Bankas nebetaikys banko garantijų ar akredityvų išleidimo sutartyje numatytos teisės 15 procentų didinti panaudoto limito sumą, jei banko garantija ar akredityvas yra išleidžiamas kita nei suteiktas limitas valiuta.
Keičiasi garantijos ir/ar akredityvo limito mokesčio skaičiavimo ir mokėjimo tvarka – mokestis, kurį banko sąskaitos išrašuose matysite kaip garantijų/akredityvų palūkanas, bus mokamas už kalendorinį mėnesį paskutinę einamojo mėnesio kalendorinę dieną suteikto limito valiuta, išskyrus pirmą ir paskutinį garantijos ir/ar akredityvo limito mokesčio mokėjimą.
Investavimas
Likus 3 darbo dienoms iki paslaugų perkėlimo dienos, negalėsite pateikti pavedimų dėl finansinių priemonių įsigijimo, pardavimo, pervedimo ar keitimo, naudojantis Luminor|Nordea interneto banku. Pervedimų priėmimas bus atnaujintas po paslaugų perkėlimo dienos per Luminor|DNB interneto banką.
Į vieningą Luminor platformą neperkelsime galiojančių, nebegaliojančių, įvykdytų ir atšauktų pavedimų dėl finansinių priemonių. Galiojantys pavedimai bus automatiškai atšaukti paslaugų perkėlimo dieną.
Nuo paslaugų perkėlimo dienos keičiamos Bendrosios investicinių paslaugų teikimo sutarties sąlygos, kurios yra išdėstomos nauja redakcija, tuo pačiu keičiant dokumento pavadinimą. Po paslaugų perkėlimo dienos Bendrosios investicinių paslaugų teikimo sutarties sąlygos bus vadinamos Sutarties dėl finansinių priemonių sąskaitos tvarkymo, pavedimų vykdymo ir rekomendacijų teikimo Bendrąja dalimi.
Perkėlus paslaugas, Jums bus taikomos Investicinių paslaugų teikimo sąlygos (D). Su Investicinių paslaugų teikimo sąlygomis (D) galite susipažinti čia.
Kyla klausimų apie kitus mūsų produktus?