Kaip atšaukti mokėjimą?

  1. Prisijungus prie interneto banko pasirinkite „Mokėjimai“ ir "Mokėjimų sąrašas". Susiraskite mokėjimą, kurį norite atšaukti:
    a) Jei mokėjimas nėra „Įvykdytas“, tuomet pažymėkite mokėjimą ir spauskite „Atšaukti / Pašalinti pažymėtus“
    b) Jei mokėjimo statusas yra „Įvykdytas“ reikėtų užpildyti prašymą. Pasirinkus „Paraiškos“, paspauskite „Nauja paraiška“, pasirinkite dokumentų grupę „Kitos paslaugos“ ir pateikite užpildytą prašymą „Prašymas atšaukti/tikslinti pervedimą“
  2. Atvykus į artimiausią banko klientų konsultavimo centrą ir pateikus prašymą
  3. Paskambinus telefonu +370 5 239 3444

Verta paminėti, jog:

  • Bankas taiko kainyne nustatytą komisinį mokestį už pervedimo atšaukimą. Mokestis taikomas nepriklausomai nuo to ar gavėjas sutiko grąžinti lėšas.
  • Tais atvejais, kai lėšos jau įskaitytos gavėjui arba išsiųstos į gavėjo banką, lėšų grąžinimas priklauso nuo gavėjo sprendimo.
  • Įprastai SEPA mokėjimo grąžinimas trunka iki 15 darbo dienų. Tarptautinio mokėjimo grąžinimas gali trukti ilgiau.

Kaip vyksta atšaukimo procesas?

1. Luminor kreipiasi į gavėjo banką su prašymu grąžinti konkretų mokėjimą.
2. Gavėjo bankas susisiekia su gavėju ir pasitikslina ar mokėjimas gali būti grąžintas:

  • Jei gavėjas duoda sutikimą, lėšos yra grąžinamos mokėtojui į sąskaitą.
  • ​​Jei gavėjas neduoda sutikimo, lėšos nėra grąžinamos ir mokėtojas yra informuojamas skambučiu.

Verta paminėti, jog:

  • Įprastai, SEPA mokėjimo atveju, atsakymas iš gavėjo banko dėl gavėjo (ne)sutikimo grąžinti lėšas yra gaunamas per 15 d.d. nuo prašymo pateikimo gavėjo bankui. Tarptautinio mokėjimo atveju tai gali užtrukti ilgiau.
  • Jeigu nėra gautas atsakymas iš gavėjo banko po 15 d.d nuo prašymo pateikimo gavėjo bankui, mokėtojas yra  informuojamas interneto banko skiltyje „Laiškai“.
  • Tais atvejais, kai lėšos jau įskaitytos gavėjui arba išsiųstos į gavėjo banką, lėšų grąžinimas priklauso nuo gavėjo sprendimo.
  • Bankas taiko kainyne nustatytą komisinį mokestį už pervedimo atšaukimą. Mokestis taikomas nepriklausomai nuo to ar gavėjas sutiko grąžinti lėšas.

Kas yra IBAN?

IBAN – tai tarptautinis banko sąskaitos numerio standartas (angl. International Bank Account Number), privalomas Europos Sąjungos valstybėse. Šis formatas palengvina atsiskaitymus tarp partnerių įvairiose šalyse, turinčiose skirtingas bankų atpažinimo ir sąskaitų numeravimo sistemas, todėl atsiskaitydamas eurais su Europos ekonominės erdvės šalių bankų klientais, gavėjo sąskaitos laukelyje būtinai nurodyk sąskaitos numerį IBAN formatu. Jei nenurodysi IBAN, mokėjimo negalėsi pateikti kaip pervedimo eurais, padidės tavo ir gavėjo bankų mokesčiai ir viskas užtruks ilgiau, nes mokėjimas bus vykdomas kaip pervedimas kita valiuta.
Šalys, kuriose IBAN naudojimas yra privalomas ar primygtinai rekomenduojamas

Kokius rekvizitus turiu nurodyti, kad bankas tinkamai įvykdytų pervedimą eurais?

Vykdydami mokėjimo nurodymą, perduodame gavėjo bankui mokėjimo nurodyme pateiktą informaciją. Užpildyk visus pervedimo laukus, kurie pažymėti žvaigždute, kad pervedimas būtų įvykdytas tinkamai. Nepriklausomai nuo privalomos pateikti informacijos, mokėjimo nurodymai bus vykdomi ar įskaitomi į gavėjo sąskaitą, remiantis unikaliais rekvizitais netikrinant atitikimo su kita pateikta informacija (pavyzdžiui, gavėjo vardu, pavarde ar įmonės pavadinimu).

SVARBU: Atidžiai patikrink, ar teisingai nurodei sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija yra vykdoma pagal tavo nurodytą gavėjo sąskaitos numerį. Neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, net jei gavėjo pavadinimas nurodytas teisingai.

Unikalūs pervedimo eurais banko viduje ir į kitą Lietuvos banką rekvizitai:

  • mokėtojo sąskaita;
  • gavėjo sąskaita;
  • gavėjo asmens ar įmonės kodas (jei to prašome).

Atlikdamas lėšų pervedimą, mokėtojo ir gavėjo sąskaitas būtinai nurodyk IBAN formatu.

Kokį mokesčių tipą galiu rinktis, vykdydamas mokėjimo pervedimą Europos ekonominėje zonoje esantiems mokėjimo paslaugų teikėjams?

Remiantis ES ir LR įstatymais, pervedimai eurais į kitus mokėjimo paslaugų teikėjus, registruotus Lietuvoje, kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse, Šveicarijoje ir Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse – Norvegijoje, Islandijoje ir Lichtenšteine vykdomi tik su SHA mokesčių tipu.
Mokesčius už tokio mokėjimo nurodymo vykdymą turi teisę taikyti tik mokėtojo ir gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjai.

Kaip atlikti pervedimą į Valstybinės mokesčių inspekcijos, „Sodros“ ar Muitinės sąskaitas?
Kokius mokėjimo rekvizitus turiu nurodyti užsienio verslo partneriui, norėdamas gauti lėšas į savo sąskaitą Luminor?

  •  Savo vardą ir pavardę.
  •  Savo IBAN (20 simbolių) sąskaitos numerį mūsų banke.
  •  Gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo (banko) pavadinimą (Luminor Bank AS Lietuvos skyrius) ir SWIFT kodą (AGBLLT2X).

Kokia yra didžiausia pavedimo suma norint, jog mokėjimas būtų įvykdytas kaip momentinis?

Didžiausia mokėjimo suma išeinantiems momentiniams mokėjimams šiuo metu yra 10000 EUR. Jei mokėjimo suma yra didesnė – pavedimas bus vykdomas kaip SEPA.

Kokie yra momentinių mokėjimų vykdymo terminai?

Pervedimai atlikti kaip momentiniai mokėjimai įskaitomi į gavėjo sąskaitą nedelsiant bet kuriuo paros metu. Daugiau informacijos: Pervedimų eurais vykdymo terminai.

Ar yra skirtumų kur atliekamas pavedimas – interneto banke ar mobiliojoje programėlėje?

Tiek interneto banke, tiek mobiliojoje programėlėje pavedimą bandoma atlikti kaip momentinį. Verta paminėti, jog mobiliojoje programėlėje „Pervedimai savo ratui“ yra vykdomi kaip SEPA.

Kyla klausimų apie kitus mūsų produktus?