„Luminor“ bankas perspėja klientus, kad pastarosiomis dienomis padaugėjo bandymų apgaulės būdu išvilioti klientų lėšas. Gaunama informacija apie pasikartojančius „fišingo“ (angl. phishing) atvejus, kai gyventojams siunčiamos SMS žinutės su nuorodomis, kur prašoma suvesti prisijungimo prie elektroninės bankininkystės duomenis.
Banko sukčiavimo prevencijos ekspertai primygtinai rekomenduoja žinutėse esančių nuorodų bei priedų laiškuose neatidaryti, prisijungimo duomenų nesuvedinėti. Supratę, jog nukentėjote nuo sukčių atakos, nedelsdami kreipkitės į banką ir teisėsaugos institucijas.
„Luminor“ banko klientai pastarosiomis dienomis gauna pranešimus, kad „jūsų VISA buvo pridėta prie Apple Pay įtartiname renginyje“ ir raginimus prisijungti prie atsiųstos nuorodos. Paspaudus ją, atsidaro langas, kuris labai panašus į elektroninės bankininkystės puslapį mobilioje programėlėje.
„Banko klientus raginame kuo atidžiau vertinti situaciją, kilus abejonėms jungtis prie banko įprastu būdu, o ne per atsiųstą nuorodą. Taip pat galima pasitikrinti situaciją į banką skambinant telefonu. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad „Luminor“ bankas klientams SMS žinutėmis aktyvių nuorodų nesiunčia“, – sako „Luminor“ banko sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas.
Jei asmens prisijungimo prie elektroninio banko duomenys suvedami, nusikaltėliai nedelsdami mėgina jais pasinaudoti – prisijungti prie tikro interneto banko ir inicijuoti mokėjimo operacijas
Įtarimą sukelti turėtų žinutėje pateikiama nuoroda – jos galūnė „info“, o ne Lietuvoje veikiančioms bendrovėms įprasta „lt“, naudojami papildomi žodžiai, pridėti prie banko pavadinimo. Net jei sulauktumėte žinutės, kurioje pateikiama nuoroda yra identiška jūsų dažnai naudojamai, bet neatpažįstate žinutės siuntėjo – nespauskite jos.
„Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertai pataria:
Daugiau informacijos: Agnė Mažeikytė
Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!