Loreta Načajienė, „Luminor investicijų valdymas“ vadovė

Loreta Načajienė, „Luminor investicijų valdymas“ vadovė

Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai labiau vertina ilgalaikes motyvacines priemones, pavyzdžiui, darbdavio prisidėjimą prie pensijos, nei trumpalaikes – įmonės automobilį ar telefoną, rodo „Luminor“ banko užsakymu atlikta Baltijos šalių darbuotojų apklausa.

Šių metų balandžio mėnesį vykdytos apklausos metu respondentų buvo prašoma balais nuo 1 iki 5 įvertinti keturias skirtingas darbuotojų motyvacines priemones: darbdavio suteikiamas papildomas atostogų dienas, privatų sveikatos draudimą, darbdavio prisidėjimą prie kaupiamos pensijos ir įmonės suteikiamą automobilį, telefoną ir panašias skatinimo priemones.

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad ilgalaikes motyvavimo priemones tiek lietuviai, tiek latviai bei estai vertina labiau nei trumpalaikes. Darbdavio prisidėjimą prie pensijos Lietuvos gyventojai įvertino 3,81 balo, sveikatos draudimą – 3,96 balo, o papildomas atostogų dienas – 3,97.

Vertintų darbuotojų skatinimo priemonių apačioje liko įmonės automobilis ar telefonas – šią priemonę lietuviai įvertino 3,54 balo. Identiška eilės tvarka skatinamąsias priemones surikiavo ir likusių Baltijos šalių gyventojai.

Susidomėjimas darbdavio pensija išaugo dar labiau

Palyginus šiemet vykdytą apklausą su 2019 m. Lietuvoje atliktu analogišku tyrimu, lietuvių nuomonė darbdavio mokamos pensijos atžvilgiu stipriai pasikeitė. Ši priemonė, 2019 m. vertinta 3,65 balais ir buvusi paskutinė, šiemet beveik susilygino su kitomis ilgalaikėmis motyvacinėmis priemonės bei pakilo į trečiąją vietą. 

„Darbuotojų motyvacijos palaikymas – kompleksiškas ir kruopštaus darbdavių įsitraukimo reikalaujantis procesas. Tendencijos ir tyrimai atskleidžia, kad tiek Lietuvos, tiek kitų Baltijos šalių gyventojai vis dažniau galvoja apie savo ateitį ir labiau vertina ne momentinius atsidėkojimus už įdėtą darbą, o kitas, perspektyvą turinčias naudas. Į tai dėmesį turėtų atkreipti ir darbdaviai, įsiklausydami į darbuotojų norus ir pasiūlydami jų lūkesčius atitinkančias motyvavimo priemones, pavyzdžiui, prisidėti prie jų pensijos kaupimo“, – sako Loreta Načajienė, „Luminor investicijų valdymas“ vadovė.

Būdas išsiskirti iš kitų darbdavių

Lietuvos gyventojų susidomėjimą ilgalaikėmis skatinimo priemonėmis atskleidė ir kiti tyrimo rezultatai. Pateikus hipotetinę situaciją, kurioje darbdavys siūlo pasirinkti 50 eurų priedą prie atlyginimo arba 80 eurų dydžio įmoką į darbuotojo III pakopos pensijų fondą, abu variantai respondentams atrodė praktiškai vienodai patrauklūs. Priedą prie algos rinktųsi 41 proc., o įmoką į pensijų fondą – 40 proc. apklausos dalyvių. Likę 19 proc. gyventojų neapsisprendė.

„Pradėjus uždirbti orų atlyginimą, leidžiantį užsitikrinti komfortišką gyvenimo būdą, papildomos naudos ir motyvacinės priemonės tampa vis svarbesniu veiksniu, kuris gali nulemti asmens darbo vietą. Todėl tokie darbovietės siūlomi aspektai kaip papildomos atostogų dienos ar indėlis į darbuotojo III pakopos pensijų fondą padeda darbdaviams išsiskirti konkurencingoje darbo rinkoje ir pritraukti bei išlaikyti talentingiausius komandos narius“,

– teigia L. Načajienė.

„Luminor“ užsakymu atliktą tyrimą 2021 m. balandžio mėn. atliko „RAIT Faktum & Ariko“ tyrimų centras. Apklausta daugiau nei 1000 žmonių kiekvienoje Baltijos šalyje, o imtį sudarė privačiame sektoriuje dirbantys 18–74 metų gyventojai.

Apie UAB „Luminor investicijų valdymas“
Lietuvos banko duomenimis, 2020 metais (imtinai) pagal valdomą II pakopos pensijų fondų turtą UAB „Luminor investicijų valdymas“ užėmė 8,7 proc. rinkos dalį, įskaitant ir gyvybės draudimo įmones, taip pat valdančias II pakopos pensijų fondus. Pagal valdomą III pakopos pensijų fondo turtą įmonė užėmė pirmą vietą rinkoje ir turėjo virš 40 proc. III pakopos pensijų fondų rinkos dalies.

Daugiau informacijos: Agnė Mažeikytė

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!