Kur yra sėkmingo verslininko paslaptis? Teisingai, tai turimi ir kuriami kontaktai bei ryšiai. Suvokus, kad įvairių pažinčių dėka atsiveria pačios didžiausios karjeros ir verslo vystymo galimybės, galima pasiekti neregėtai gerų rezultatų. Vienas iš būdų plėsti pažinčių tinklą – networkingas (liet. tinklaveikos renginys). Tai – renginys, skirtas būtent naujoms, naudingoms verslui ar karjerai pažintims megzti ar seniems geriems ryšiams palaikyti.
Verslo renginių tipų išties yra daug. Vieni jų kviečia savo verslo klientus tiesiog maloniai pasišnekučiuoti prie vyno taurės kavinėje ar tiesiog bare. Kiti siūlo vakarą praleisti klausantis muzikos koncerte ar stebint spektaklį teatre. Treti yra panašūs į konferenciją, kurioje pranešėjai dalinasi savo patirtimi ir įžvalgomis. Visus juos vienijantis dalykas – verslo pažinčių tinklo plėtimas.
Nusprendėte apsilankyti verslui skirtame renginyje? Tuomet itin svarbu išsikelti sau tikslus ir jų laikytis. Štai keli patarimai, kad networkingas, kuriame nusprendėte dalyvauti, virstų jūsų verslo sėkme.
1. Šešių pažįstamų taisyklė
Ši taisyklė yra puikiai pritaikoma ir renginio metu, ir bendrai gyvenime. Nekantraujate išgirsti ją? Tai štai, dar senaisiais laikais buvo sakoma, kad šeši pažįstami skiria mus nuo bet kurio žmogaus pasaulyje. Paprastai kalbant, pasiekti net patį svarbiausią šalies asmenį galite pasitelkę vos 6 pažįstamus žmones.
2. Klausimai – svarbiausias jūsų „ginklas“
Svarbu prisiminti, kad atvykote į renginį ne pardavinėti, siūlyti ar pristatyti. Bent jau, ne tiesiogine to žodžio prasme. Pirmą kartą susitikus su žmogumi reiktų vengti ilgų kalbų apie puikiausius jūsų produktus ar geriausias paslaugas. Nebent esate to klausiamas. Verčiau pokalbį pradėti nuo klausimo, kuo jūs galite būti naudingas pašnekovui. Tokia strategija padės jums paruošti palankiausias sąlygas ateities pokalbiams ar susitikimams.
Jei jums sunku prieiti prie svetimų žmonių ir nežinote, kaip užmegzti pokalbį, pradėkite bendrauti su tais asmenimis, apie kuriuos turite bent šiek tiek informacijos. Geriausia tokioje situacijoje pašnekesį pradėti klausimu iš jų verslo srities. Tikėtina, kad tai padės „pralaužti ledus“.
Jei esate konferencijoje, ar renginyje su pranešėjais, pasistenkite užduoti bent vieną klausimą. Klausimai – gero tono ženklas. Tačiau neuždavinėkite klausimų vien tam, kad užduotumėt klausimą. Būkite tikras, kad klausimas (ir bendravimas apskritai) rodys jūsų išsilavinimą. Klausimai pranešėjams gali tapti puikiu būdu būti pastebėtam renginyje dalyvaujančių dalyvių. Žmonės patys prie jūsų prieis ir pradės pokalbį.
3. Korteles dalinkit atsakingai
Iš tiesų, verslo kontaktus plečiantis renginys yra vieta, kuriai puikiai tinka senas geras patarimas – „svarbu ne niekybė, o kokybė“. Ypač jei kalbame apie vizitines korteles. Savo kortelių dalinimas kiekvienam vos sutiktam renginyje yra tolygus jų išmetimui. Pirmiausiai dėl to, kad didžioji dalis žmonių, su kuriais persimetėte vos trimis žodžiais, nė neprisimins kas jūs ir kodėl jūsų vizitinė – jo kišenėje.
Ši auksinė taisyklė galioja ir kortelių „šlavimui“. Networkingas – ne varžybos ir jums nereikia nugalėti kortelių rinkimo rungtyje. Vizitinės prašykite tik tų žmonių, su kuriais pakalbėti jums buvo įdomu, kuriems galite būti naudingi, kurių reikia jūsų verslui ar jo pradžiai.
4. Renginys praėjo. Kas toliau?
Klaidinga manyti, kad renginys prasideda ir baigiasi susipažinus su naujais žmonėmis. Svarbiau iš tiesų net ne pats renginys, o laikas po jo. Arba dar tiksliau tai, ką jūs darote su užmegztais kontaktais, nes naujai užmegztų pažinčių „sėkmingumas“ pasireiškia jau gerokai po renginio.
Verslo pasaulyje priimta, kad praėjus ne ilgiau kaip 72 valandoms po renginio privalu paskambinti, parašyti laišką ar palikti trumpąją žinutę, pavyzdžiui, „Facebook“ ar „LinkedIn“ socialiniame tinkle. Tuomet jūsų pažintis savotiškai užfiksuojama.
Taip pat nusistatykite sau laiką, per kurį susitiksite su renginyje sutiktais žmonėmis. Tačiau tai turėtų įvykti ne vėliau, kaip per 10-14 dienų po renginio. Jei nesusisieksite ar nesusitiksite per šį laikotarpį, greičiausiai su šiuo žmogumi nebeteks bendrauti ar, daug blogiau, bendradarbiauti.
DNB banko Smulkių verslo klientų departamento vadovas Andrius Ivašauskas
Tvarkyk savo finansus lengvai su DNB