Svarbiausi mokėjimo kortelės duomenys

Svarbiausi mokėjimo kortelės duomenys

  • PIN kodas (Personal Identification Number) – automatiškai sugeneruotas unikalus 4 skaitmenų kodas, kurį bankas suteikia kortelės turėtojui.
  • Kortelės numeris – 16 skaitmenų numeris. Pagal banko kortelės numerį yra identifikuojamas kortelės savininkas ir su mokėjimo kortele susieta banko sąskaita.
  • Galiojimo data – kortelės galiojimo data pavaizduota priekinėje kortelės pusėje. Mokėjimo kortele atsiskaityti galima iki jos galiojimo datos pabaigos (paskutinio mėnesio paskutinės dienos).
  • Saugos kodas – papildomas kortelės kodas, dažnai vadinamas įvairiais trumpiniais: CVV, CVC, CSC ar pan. Visa kortelių Saugos kodas yra sudarytas iš 3 skaitmenų ir pavaizduotas antroje kortelės pusėje.
Šie duomenys reikalingi norint atlikti mokėjimą kortele gyvai arba internetinėse prekybos vietose, todėl kortelės duomenų saugumas – itin svarbus. Neatskleiskite šių duomenų asmenims, kurie nėra autorizuoti atlikti mokėjimus jūsų vardu.

PIN kodo saugumas. Ką daryti, jei jį sužinojo kiti asmenys?

  • Nelaikykite mokėjimo kortelės ir PIN kodo vienoje vietoje.
  • PIN kodą laikykite paslaptyje (įsiminkite PIN kodą, o voką su PIN kodu sunaikinkite), nerašykite PIN kodo ant kortelės, popieriuje, ant kartu su kortele laikomų daiktų ar laikykite PIN kodą kitokiame pavidale.
  • Jei įtariate, kad jūsų mokėjimo kortelės PIN kodą sužinojo kiti asmenys, nedelsdami užblokuokite kortelę interneto ar mobiliajame banke, arba skambinkite mums telefonu +370 5 239 3444.

Kortelės numerio, galiojimo data ir saugos kodo saugumas. Ką daryti, jei šiuos duomenis sužinojo kiti asmenys?

  • Neatskleiskite kortelės numerio, galiojimo datos ir saugos kodo kitiems asmenims, jei nesate tikri, kad šią informaciją jiems būtina žinoti.
  • Jei abejojate dėl situacijos, kai yra prašoma atskleisti šiuos duomenis ar įtariate, kad jūsų mokėjimo kortelės duomenis sužinojo kiti asmenys, nedelsdami susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444.


Ką daryti, jei pametėte kortelę arba įtariate, kad pavogta kortelės informacija?

Jei pametėte kortelę arba įtariate, kad pavogta kortelės informacija

  • Nedelsdami užblokuokite kortelę interneto ar mobiliajame banke, arba susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444. Instrukciją, kaip užblokuoti mokėjimo kortelę rasite čia.
  • Naują kortelę užsisakyti galite užpildę paraiškos formą interneto banke. Ją galite rasti skiltyje Paraiškos“ → „Nauja paraiška“ → „Mokėjimo kortelės“ → „Mokėjimo kortelės užsakymas“. 

  • Nauja kortelė bus išduota su nauju kortelės numeriu ir nauju PIN kodu.

Kokie grynųjų pinigų išmokėjimo ir mokėjimo operacijų limitai taikomi mokėjimo kortelėms?

Grynųjų pinigų išmokėjimo ir mokėjimo operacijų limitai mokėjimo kortelėms

  • Išduodamoms mokėjimo kortelėms taikomi standartiniai grynųjų pinigų išmokėjimo ir mokėjimo operacijų limitai. Šie limitai gali būti pakeičiami į didesnius / mažesnius pagal Kainyne nurodytas sąlygas. Instrukciją, kaip pakeisti limitus, rasite čia
  • Pinigų išėmimo arba atsiskaitymo operacijų limitas atsinaujina ne anksčiau nei po 25 val. nuo jos įvykdymo.
  • Dėl saugumo mokėjimo kortelėms yra taikomas 350 Eur paros pasiėmimo grynaisiais limitas iš bankomatų, kuriuose yra įdiegta tik magnetinės juostelės skaitymo technologija. Kortelėms, išduotoms iki 2020 02 01, ši sąlyga netaikoma.
Papildoma informacija: dėl tam tikrų bankomatų konfigūracijos ir techninių galimybių, klientai gali susidurti su situacija, kad vienos operacijos metu gali būti leidžiama pasiimti mažesnę sumą nei nustatytas kortelės limitas, norimą sumą pasiimti galite atlikdami kelias operacijas.

Sukčiavimo kortelėmis schemos. Trys patarimai, kaip jų išvengti

Periodiškai tikrinkite duomenis

Greičiausias būdas įsitikinti ar netapote sukčiavimo auka yra - prisijungti prie elektroninės bankininkystės ir patikrinti likutį, atliktas operacijas bei rezervuotas sumas jūsų sąskaitoje. Kuo anksčiau pastebėsite sukčiavimą, tuo lengviau bus jį išaiškinti, todėl rekomenduojame periodiškai tikrinti minėtus duomenis. Jei pastebėjote jums nežinomas operacijas, nedelsdami susisiekite telefonu su Luminor klientų aptarnavimo centru.

Netikros internetinės parduotuvės

Netikros internetinės parduotuvės – tokias internetines parduotuves valdo sukčiai, kurie apsimeta teisėtais pardavėjais ir dažnai naudoja tikslingai sukurtas svetaines. Dažnu atveju netikra internetinė parduotuvė taip pat yra reklamuojama socialiniuose tinkluose. Netikros parduotuvės, apgaulės būdu gavusios lėšas, įprastai panaikina internetines svetaines bei informaciją socialiniuose tinkluose. 

Įspėjamieji ženklai, liudijantys apie galimai netikrą internetinę parduotuvę:

  • Produktas siūlomas už neįtikėtinai mažą kainą; 
  • Internetinė parduotuvė yra nauja ir parduoda produktus labai žemomis kainomis lyginant su rinkoje gerai žinomomis bei ilgai veikiančiomis internetinėmis parduotuvėmis;
  • Trūksta informacijos apie pristatymo terminus ir sąlygas;
  • Internetinės parduotuvės svetainėje gausu gramatinių bei loginių klaidų, svetainė neveikia sklandžiai, tam tikros parinktys neveikia;
  • Nenurodyti atstovų kontaktai, elektroninio pašto adresas nėra susietas su parduotuvės pavadinimu.
Patarimai, kaip apsisaugoti:
  • Turėkite atskirą mokėjimo kortelę, skirtą internetiniams pirkiniams, o kortelėje laikykite tik tokią sumą, kuri reikalinga prekei įsigyti;
  • Pasidomėkite atsiliepimais apie internetinę parduotuvę internetiniuose šaltiniuose;
  • Pasitikrinkite egzistuojančius internetinės parduotuvės, priklausančios konkrečiam subjektui kontaktus, pavadinimą, registracijos adresą;
  • Atliekant mokėjimus internetu, rekomenduojama atsiskaityti už prekes naudojantis saugaus mokėjimo paslauga - ieškokite prekybininkų, prisijungusių prie tarptautinės mokėjimo kortelių organizacijos „Visa" saugumo programos. Juos galima atpažinti atkreipus dėmesį į specialų logotipą jų svetainėje. Būkite atidūs – logotipai taip pat yra klastojami, todėl visiškai jais pasitikėti nederėtų.

Neteisėtas mokėjimo kortelės duomenų nuskaitymas

Neteisėtas mokėjimo kortelės duomenų nuskaitymas – sukčiavimo rūšis, kai ant bankomato yra sumontuojama nelegali duomenų nuskaitymo įranga, kuri nukopijuoja duomenis iš kortelės magnetinės juostelės ir jos PIN kodą tam, kad būtų galima pagaminti suklastotą kortelę, o vėliau ja pasinaudoti neteisėtai pasisavinant lėšas.
 
Apsisaugokite:

  • Prieš naudodamiesi bankomatais, įvertinkite ar bankomatas neatrodo „kitaip“, t. y. ar nėra atsiradusių papildomų dalių; 
  • Bankomatų punktuose sukčiai dažnai įmontuoja kamerą, filmuojančią klaviatūrą, kad galėtų sužinoti jūsų PIN kodą. Šios kameros dažnai yra mažos ir sunkiai pastebimos. Kai naudojatės bankomatu, vesdami PIN kodą uždenkite klaviatūrą ranka, kad neteisėtai pridėta kamera negalėtų pamatyti, ką rašote.
  • Saugiai rinkitės parduotuves. Daugiausia sukčiavimo atvejų pastebima restoranų, barų ir degalinių vietose, todėl patariame – neišleiskite mokėjimo kortelės iš akių, t. y. neperduokite jos barmenams, aptarnaujančiam personalui. Operaciją atlikite patys, prieš tai įvertinę sumos, įvestos į elektroninį kortelės skaitytuvą, dydį. 
  • Sukčiavimo atvejų taip pat daug mažmeninės prekybos parduotuvių savitarnos kasose ir bankomatuose (ypač tuose, kurie nepriklauso bankui), todėl visuomet pasiimkite čekį.
  • Identifikavę galimai sumontuotas neteisėtas mokėjimo kortelės duomenų nuskaitymo įrangas, nedelsiant susisiekite telefonu su Luminor klientų aptarnavimo centru.