Mokėjimo kortelės. DUK

Mokėjimo kortelės.
Dažniausiai užduodami klausimai

Mokėjimo kortelės.
Dažniausiai užduodami klausimai

  • Aktyvinimas, užsakymas, PIN kodas
  • Lėšų rezervacijos
  • Ginčai dėl operacijų
  • Kortelė vaikams ir jaunimui

Aktyvinimas, užsakymas, PIN kodas

Kaip aktyvinti mokėjimo kortelę?

Mokėjimo kortelę galite aktyvinti interneto ir mobiliajame banke.

Interneto banke

  1. Viršutinėje meniu juostoje pasirinkite „Sąskaitos/Kortelės“ arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.
  2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.
  3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, laukelyje „Sąskaitos Nr.“ pasirinkite sąskaitą, kuri susieta su nauja mokėjimo kortele bei spustelėkite „Rodyti“.
  4. Atsidariusiame lange spauskite „Aktyvinti“ ir patvirtinkite atliekamą veiksmą.

Mobiliame banke

  1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“.
  2. Aktyvuokite kortelę skiltyje „Kortelės būsena“.
  3. Sekite nurodymus ir aktyvinkite mokėjimo kortelę!

Gavau naują mokėjimo kortelę ir ją aktyvinau. Kaip sužinoti kortelės PIN kodą?

Jei esate privatus klientas ir kortelę gavote paštu, PIN kodą rasite savo interneto banke.

Jei esate privatus klientas ir kortelę atsiėmėte banko klientų aptarnavimo centre ar kortelė iš skyriaus jums buvo persiųsta į namus, PIN kodą gausite atskiru voku.

Jei esate verslo klientas, kortelės PIN kodą gausite atskiru laišku, kuris pasieks jus praėjus kelioms dienoms nuo naujos mokėjimo kortelės gavimo.

PIN kodo gavimo instrukcija:

  1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“ arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.
  2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.
  3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“, atsidariusiame lange spustelkite „Rodyti PIN“ bei sekite instrukcijas.

Svarbu! Norėdami gauti naują PIN kodą, susisiekite su Luminor klientų aptarnavimo centru telefonu +370 5 239 3444 arba parašykite laišką interneto banke.

Užmiršau savo mokėjimo kortelės PIN kodą. Ką daryti?

Jei esate verslo klientas ir norite gauti PIN kodo priminimą, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444 ar parašykite laišką interneto banke.

Jei esate privatus klientas, mokėjimo kortelės PIN kodą galite peržiūrėti interneto banke:

  1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“ arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.
  2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.
  3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“. Atsidariusiame lange spauskite „Rodyti PIN“.
  4. Patvirtinkite užklausą Smart-ID, kodų generatoriumi ar mobiliu parašu.

Kaip užsisakyti naują mokėjimo kortelę?

Naują mokėjimo kortelę galite užsisakyti interneto banke.
1. Pasirinkite „Paraiškos“.

2. Rinkitės „Mokėjimo kortelė“.


 

3. Užpildykite paraiškos formą.

4. Autentifikuokite.

5. Kortelė užsakyta! Statusui pasikeitus, informuosime jus el. paštu bei SMS žinute.

Kaip aktyvinti pirkimus internetu?

Mokėjimus internetu galite aktyvuoti interneto arba mobiliajame banke.

Interneto banke

1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“.

arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.

2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.


 

3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“.

4. Spustelkite „Saugaus atsisk. paslauga“.



5.  Skiltyje „Saugaus atsisk. paslaugos statusas“ galite pasitikrinti paslaugos būseną.

Galimos būsenos:

Esant statusui „Aktyvi“ – nieko daryti nereikia, galite atsiskaityti kortele internete.

Esant statusui „Neaktyvi“ arba „Blokuota“ ir norint atsiskaityti kortele internetu, paslaugą reikia užsakyti.

  • Norėdami aktyvinti pirkinius kortele internetu, spustelkite „Užsakyti paslaugą“.
  • Patvirtinkite Smart-ID ar kita autentifikavimo priemone (mobiliu parašu, generatoriumi).


6. Paslauga aktyvuota!

Mobiliame banke

1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“;


2. Įgalinkite atsiskaitymus kortele internetu skiltyje „Saugių atsiskaitymų būsena“.

3. Patvirtinkite

4. Paslauga aktyvuota!

Kaip įjungti ar išjungti bekontakčių atsiskaitymų funkciją?

Bekontakčių atsiskaitymų būseną galite išjungti ar įjungti interneto arba mobiliajame banke.

Interneto banke

1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“.

arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.

2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.


 

3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“. Atsidariusiame lange spustelkite „Bekontakčiai atsiskaitymai“.

4. Pasirinkite „Įjungti/išjungti“ bekontakčius mokėjimus.

5. Autentifikuokite.

6. Pakeitimai bus įvykdyti, kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve arba bankomate.

Svarbu! Vėlesni pakeitimai vėl bus galimi tik po ankstesniųjų pakeitimų įsigaliojimo (kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve arba bankomate.)

Mobiliame banke

1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“;

2. Spustelkite ant įjungimo / išjungimo mygtuko skiltyje „Bekontakčių mokėjimų būsena“:

3. Pakeitimai bus įvykdyti kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve ar bankomate.

Svarbu! Vėlesni pakeitimai vėl bus galimi tik po ankstesnių pakeitimų įsigaliojimo (kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve ar bankomate).

Pamečiau savo mokėjimo kortelę. Ką daryti?

Nedelsdami užblokuokite kortelę!

Kortelę užblokuoti galite:

  • Interneto ar mobiliame banke (instrukcijos pateikiamos žemiau). Blokuojant šiuo būdu, kortelę bus galima atblokuoti per 60 dienų, jei rasite savo kortelę. Taip blokuotai kortelei toliau bus taikomi su kortele susiję mokesčiai. Norėdami kortelę užblokuoti visam laikui ir užsisakyti naują mokėjimo kortelę, kuri būtų įtraukta į jūsų paslaugų krepšelį, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444.
  • Paskambinus visą parą veikiančiu telefonu +370 5 239 3444.

 
Interneto banke

1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“.

arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.

2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.


3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su nauja mokėjimo kortele, pasirinkite naują bei spustelkite „Rodyti“.

5. Spustelkite „Laikinai blokuoti“.

6. Autentifikuokite.

7. Jūsų kortelė užblokuota.

8. Nepamirškite užsisakyti naujos mokėjimo kortelės.

Mobiliame banke

1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“;

2. Spustelkite ant įgalinimo mygtuko skiltyje „Kortelės būsena“ ir autentifikuokite

3. Jūsų kortelė užblokuota.

4. Nepamirškite užsisakyti naujos mokėjimo kortelės.

Svarbu! Interneto ar mobiliame banke savarankiškai užblokavus kortelę bus galima ją atblokuoti per 60 dienų, jei kartais rasite savo kortelę. Taip blokuotai kortelei toliau bus taikomi su kortele susiję mokesčiai. Norėdami kortelę užblokuoti visam laikui ir užsisakyti naują mokėjimo kortelę, kuri būtų įtraukta į jūsų paslaugų krepšelį, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444.

Užsisakiau mokėjimo kortelę, tačiau jos negavau. Ką daryti?

Kreipkitės į Luminor klientų aptarnavimo centrą tiesiogiai internetu, el. pašto adresu info@luminor.lt arba telefonu +370 5 239 3444.

Užsisakiau mokėjimo kortelę. Kada ji bus pristatyta?

Jūsų nauja mokėjimo kortelė turėtų būti pristatyta per 5-10 darbo dienų.

Jei mokėjimo kortelės negausite praėjus nurodytam terminui, palikite mums pranešimą interneto banko pašto dėžutėje, parašykite mums per interneto svetainėje esanti pokalbių langą „Kalbėtis dabar“ arba skambinkite tel. +370 5 239 3444.

Kokie limitai taikomi operacijoms, atliktoms mokėjimo kortele? Kaip šiuos limitus pakeisti?

Kortelių tipai ir standartiniai grynųjų pinigų išmokėjimo ir mokėjimo operacijų limitai pateikiami žemiau esančioje lentelėje.

Visa Debit Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 1 500
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 4 000
Visa Classic Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 2 000
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 5 000
Visa Gold
Visa Black
Visa Infinite
Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 3 000
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 10 000
Visa Business
Visa Business Debit
Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 3 000
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 8700

Norėdami pakeisti jūsų kortelei taikomus grynųjų pinigų išėmimo ir operacijų limitus, užpildykite paraišką interneto banke.

1. Prisijunkite prie interneto banko.
2. Meniu juostoje viršuje pasirinkite „Paraiškos

3. Kairėje pusėje pasirinkite „Nauja paraiška“;

4. Dokumentų grupės skiltyje rinkitės „Mokėjimo kortelės“, o prašymų skiltyje – „Prašymas pakeisti mokėjimo kortelės operacijų limitus. Spustelkite „Pildyti“.

5. Užpildykite prašymą pasirinkdami jums tinkamus limitus ir paraišką pasirašykite. 

Užpildžius limitų keitimo paraišką darbo dienomis nuo 8 iki 19 valandos, limitai bus pakeisti tą pačią darbo dieną per 5 valandas. Užpildžius limitų keitimo paraišką ne šiomis valandomis arba savaitgalį / švenčių dienomis, limitai bus pakeisti kitą darbo dieną. Apie patvirtintą ir įvykdytą prašymą informuosime jus žinute interneto banke.

Svarbu! Už mokėjimo kortelės standartinių išgryninimo ar atsiskaitymo operacijų limitų didinimą taikomas mokestis, nurodytas Kainyne. Mokestis už paslaugą netaikomas, jei mokėjimo kortelei operacijų limitai yra keičiami į standartinius arba į žemesnius nei standartiniai operacijų limitus.

Kiek kainuoja mano mokėjimo kortelė?

Mokėjimo kortelės mokesčiai priklauso nuo to ar turite paslaugų krepšelį ir ar į jį įtraukta jūsų turima mokėjimo kortelė:

  • Jei paslaugų krepšelį turite ir kortelė į jį įtraukta, kortelės mėnesinis mokestis nėra taikomas. Susipažinti su paslaugų krepšelio įkainiais galite čia;
  • Jei paslaugų krepšelio neturite, kortelei taikomi mokesčiai, nurodyti Kainyne.
Užsisakyti ar pasitikrinti kokį paslaugų krepšelį turite ir kokia mokėjimo kortelė į jį įtraukta, galima interneto banke, (Sąskaitos/Kortelės → Paslaugų krepšeliai → Užsakymas ir peržiūra), tel. +370 5 239 3444 ar atvykus į artimiausią klientų aptarnavimo centrą (būtina išankstinė registracija tel. +370 5 239 3444).

Kur galiu sužinoti daugiau apie kelionių draudimą?

Kelionių draudimo sąlygas bei atmintines rasite čia.

Kokie apribojimai taikomi mokėjimo kortelių operacijoms, atliekamoms užsienio šalyse?

Atkreipiame dėmesį, kad dėl Jungtinių Amerikos Valstijų Užsienio Lėšų Kontrolės Biuro šioms šalims taikomų sankcijų atsiskaityti VISA kortelėmis nepavyks  Irane, Sirijoje, Kuboje, Sudane. Taip pat VISA kortelėmis negalėsite atsiskaityti Kryme ir Rusijoje.

Lėšų rezervacijos

Kas yra lėšų rezervacija?

Bankas, gavęs kortelės turėtojo sutikimą atsiskaityti kortele, su ja susietoje sąskaitoje rezervuoja operacijos lėšas ir, gavęs patvirtinimą apie atsiskaitymus kortele iš lėšų gavėjo, jas nurašo. Bankas panaikina lėšų rezervaciją sąskaitoje, jei per 9 kalendorines dienas nuo rezervavimo datos, iš lėšų gavėjo negauna patvirtinimo apie atsiskaitymą kortele.

Ar galiu atšaukti lėšų rezervaciją?

Bankas mokėjimo kortelių operacijų patvirtinimo užklausas gauna bei jas vykdo (rezervuoja ir nuskaito) pagal tarptautinės mokėjimo kortelių organizacijos „Visa“ nustatytas taisykles. Patvirtinti kortelių mokėjimai yra rezervuojami ir negali būti atšaukti ar nevykdomi.

Ginčai dėl operacijų

Kokiomis aplinkybėmis galiu pateikti prašymą dėl kortele atliktų operacijų užginčijimo?

Jūs turite teisę pateikti prašymą dėl kortele atliktų operacijų užginčijimo, kai:

  • savo banko sąskaitos išraše pastebite kortele atliktas operacijas ir (arba) grynųjų išėmimą iš bankomato, kurių jūs nedarėte;
  • dukart nurašomi mokesčiai už operacijas kortele;
  • negaunate kortele užsakytų prekių ar paslaugų;
  • pardavėjo pristatytas produktas yra su defektais;
  • bankomatas neišduoda grynųjų pinigų, bet iš jūsų sąskaitos nurašoma atitinkama suma;
  • grynuosius pinigus priimantis bankomatas priima įneštus grynuosius pinigus, tačiau atitinkama suma neįskaitoma į jūsų sąskaitą.
Žemiau nurodytais atvejais, prieš pateikiant ginčytinos operacijos nagrinėjimo prašymą, būtina kreiptis į pardavėją, jei norite užginčyti operaciją, kurios sąlygas pažeidė pardavėjas:
  • buvo dukart nurašyti mokesčiai už operacijas kortele;
  • jūs negavote užsakyto produkto;
  • gautas produktas ne toks, koks buvo užsakytas;
  • sandoris buvo atšauktas, tačiau pardavėjas / paslaugų teikėjas negrąžino jūsų lėšų.
Išimtys:
  • Automobilių nuomos įmonės turi teisę vėliau priskaičiuoti nesumokėtas sumas už kurą ir baudas, dėl eismo taisyklių pažeidimų.
  • Viešbučiai turi teisę vėliau taikyti mokestį už neapmokėtas prekes iš mini baro. Rezervuojant viešbutį internetu, kartais gali būti neįmanoma atšaukti rezervacijos, todėl neatvykimo atveju viešbutis turi teisę taikyti mokestį už vieną nakvynę.

Kaip galiu pateikti prašymą dėl kortele atliktų operacijų užginčijimo?

Jei norite užginčyti kortele atliktą operaciją ir negalite išspręsti problemos net ir tada, kai kreipėtės į pardavėją, pateikite prašymą mums. Prašymą išnagrinėti kortele atliktas operacijas galite pateikti per interneto banką (instrukcija pateikiama žemiau) arba atvykus į artimiausią klientų aptarnavimo centrą (būtina išankstinė registracija tel. +370 5 239 3444).
 
1. Prisijunkite prie savo interneto banko.

2. Viršutinėje meniu skiltyje pasirinkite „Paraiškos“. Atsidariusiame lange, kairėje pusėje pasirinkite „Nauja paraiška“.



3. „Dokumentų grupės“ skiltyje pasirinkite „Mokėjimo kortelės“, o skiltyje „Prašymai“ – „Prašymas išnagrinėti ginčytiną operaciją, atliktą mokėjimo kortele“.



4. Užpildykite prašymo formą ir ją pasirašykite. Prašymo formos laukelyje „Situacijos aprašymas“ nurodykite kuo daugiau informacijos, duomenų ir išsamiai aprašykite esamą situaciją. Išsamus aprašymas mums padės greičiau ir efektyviau įvykdyti jūsų prašymą ir atlikti tyrimą.



Mums svarbu gauti pakankamai informacijos apie įvykusius įvykius, kad jūsų prašymą galėtume įvykdyti ir būtų užtikrintas teigiamas ginčo dėl operacijų kortele sprendimas.

Kiek gali užtrukti ginčytinos operacijos nagrinėjimas?

Ginčytinos operacijos nagrinėjimo procesas priklauso nuo skirtingų aplinkybių. Pavyzdžiui, pateiktos informacijos kiekio ir kokybės, mokėjimo tipo, pardavėjo tipo, ginčytinos operacijos tipo, pardavėjo banko, mokėjimo procesų bei kt.

Priklausomai nuo minėtų aplinkybių ginčytinos operacijos nagrinėjimas gali užtrukti iki:

  • 35 darbo dienų (jei mokėjimo kortele buvo atsiskaityta „Luminor“ aptarnaujamose prekybos įmonėse, bankomatuose);  
  • 100 dienų (jei mokėjimo kortele buvo atsiskaityta užsienyje ar kitų Lietuvos Respublikos bankų aptarnaujamose įmonėse ir bankomatuose). 

Apie lėšų grąžinimą mes jus informuosime SMS žinute. Jei jūsų prašymo nagrinėjimas užtruktų, apie tai informuosime el. paštu arba žinute interneto banke.

Kortelė vaikams ir jaunimui

Ką daryti, jei vaikas jau turi banko sąskaitą, bet jam reikia mokėjimo kortelės?

Jei vaikas jau turi prisijungimo priemonę prie interneto banko ir savo sąskaitą valdo savarankiškai, mokėjimo kortelę jis gali užsisakyti per interneto banką.

Jei vaikas prijungimo prie interneto banko neturi, mokėjimo kortelę vaiko vardu gali užsakyti tėvai / vienas iš tėvų, valdančių vaiko sąskaitą.

Ar tėvai vaikui gali užsakyti kortelę ir susieti ją su savo sąskaita? Kaip tai padaryti?

Jei vaikas jau yra „Luminor“ klientas, tėvai savo interneto banke gali užsakyti papildomą kortelę vaiko vardu (Sąskaitos / Kortelės / Naujos kortelės užsakymas / antrame užsakymo žingsnyje reikės nurodyti vaiko duomenis).

Ar galiu atidaryti sąskaitą vaikui iki 6 metų?

Taip. Tačiau „Luminor Debit“ mokėjimo kortelę vaikui galėsi užsakyti tik tuomet, kai jam sukaks 6 metai.

Nuo kelių metų vaikas gali naudotis interneto banku ir kokiomis priemonėmis gali prie jo prisijungti?

Vaikai interneto banku gali naudotis nuo 14 metų. Jie savo sąskaitą gali valdyti kartu su tėvais / globėjais arba savarankiškai.

  • Jei norite, kad vaikas sąskaitą valdytų kartu su tėvais / globėjais, kartu atvykite į artimiausią klientų konsultavimo centrą (jūsų patogumui rekomenduojame iš anksto rezervuoti susitikimo laiką tel. +370 5 239 3444.
  • Jei norite, kad vaikas valdytų savo sąskaitą savarankiškai, vienas iš tėvų / globėjų turi prisijungti prie savo interneto banko ir pateikti sutikimą dėl kasdienių paslaugų naudojimo. Pateikus sutikimą, vaikas savarankiškai galės atvykti į artimiausią klientų konsultavimo centrą, kur jam suteiksime prisijungimo priemonę (bus išduotas kodų generatorius). Jei nori, kad vaikui būtų sukurta „Smart-ID“ paskyra, vienas iš tėvų / globėjų turi atvykti kartu su juo.

Kyla klausimų apie kitus mūsų produktus?