Europos Komisijos duomenys rodo, kad net 54 proc. europiečių jaučiasi nelabai tikri arba visiškai netikri dėl savo finansinės ateities sulaukus pensinio amžiaus, o net 16 proc. neturi santaupų nenumatytiems atvejams. Tokie duomenys atskleidžia, kad dažnu atveju žmonės vengia galvoti į priekį, keisti savo kasdienius įpročius, nors ir nori saugios ateities. Siekiant atkreipti dėmesį, kaip mūsų veiksmai daro įtaką ateičiai, „Luminor“ bankas inicijavo unikalų eksperimentą, kai trys žinomi Lietuvos žmonės atsakė į įvairių specialistų klausimus, pagal kurių atsakymus dirbtinis intelektas (DI) sukūrė jų ateities avatarus.
Šiame eksperimente dalyvavo po tris žinomus žmones iš visų trijų Baltijos šalių. Dalyviai iš Lietuvos – nuomonės formuotoja Agnė Kulitaitė, žurnalistas ir laidų vedėjas Ignas Krupavičius bei komikas Nedas Zimantas. Pasitelkus dirbtinį intelektą ir kitas technologijas, dalyviams buvo suteikiama galimybė pamatyti ir susipažinti su savimi po 20 metų.
„Pastebime, kad vis daugiau žmonių domisi ir nerimauja dėl savo ateities, tačiau neretai mintys ir lieka mintimis – jie nėra linkę keisti savo elgesio, kad užsitikrintų saugią ir juos tenkinančią ateitį. Mes manome, kad svarbu žinoti, jog net ir patys mažiausi sprendimai gali padaryti įtakos mūsų gyvenimui ateityje. Todėl šiuo projektu siekiame padėti suprasti, kokius sveikus finansinius įpročius galime formuoti šiandien, kurie duos rezultatus ateityje, ir kaip tai padaryti, kai tos ateities aiškiai įsivaizduoti negalime“, – sako „Luminor“ banko komunikacijos vadovė Lietuvoje Indrė Baltrušaitienė.
Dalyviai iš Lietuvos buvo analizuojami trijų skirtingų sričių ekspertų – sveikatai įtaką darančius sprendimus analizavo šeimos gydytojas Valerijus Morozovas, emocinę būklę lemiančius – psichologė Vitalija Navickė, o finansinius sprendimus – „Luminor investicijų valdymo“ portfelio valdytojas Justas Daujotas.
„Remiantis skirtingų sričių ekspertų analize ir dirbtiniu intelektu, pasinaudojant realių žmonių profiliais ir informacija, buvo sukurti kalbantys 3D avatarai. Jie atspindi ne tik dalyvių išvaizdą, bet ir emocinę būklę bei finansinę situaciją ateityje“, – tvirtina I. Baltrušaitienė.
Šis unikalus eksperimentas – „Luminor“ kampanijos „Ateitis – tavo rankose“ dalis.
Naujos kampanijos vaizdo klipą galite pamatyti čia:
Susitikimas su avatarais privertė susimąstyti
Išvydę sukurtus avatarus, dalyviai neslėpė emocijų. I. Krupavičius dalijasi, kad ekrane išvystas vaizdas jį maloniai nustebino.
„Dabar dar labiau suprantu, kad laikas bėga labai greitai. Džiaugiuosi, ką pamačiau – mano avataro akys šypsojosi, atrodė, kad jis yra laimingas žmogus. Dabar dar labiau gyvenime sieksiu tokį gerą jausmą išlaikyti ir ateityje“, – sako I. Krupavičius.
N. Zimantas teigia, kad kai kurie jo ateities avataro žodžiai itin privertė susimąstyti ir pasvarstyti, ką šiuo metu reikėtų daryti kitaip.
„Man įstrigo tai, kad aš būdamas 40 metų vis dar neturėsiu šeimos. Tie žodžiai man atvėrė akis, kad jeigu tai, ką turi dabar yra gerai, reiškia nereikia ieškoti geriau, o tiesiog džiaugtis šia akimirka. Jei mano ateitis bus bent pusė tiek nuostabi, kaip dabar pamačiau, aš būsiu labai laimingas“, – pasakoja komikas.
Jam pritaria ir A. Kulitaitė pridurdama, kad susitikimas su savo ateities avataru padėjo suprasti, kaip net ir patys mažiausi mūsų kasdieniai įpročiai gali daryti įtaką ateičiai: „Aš jaučiuosi įdomiai. Supratau, kad emocinės bėdos neišsispręs, jei neskirsi joms dėmesio ir daug darbo.“
„Luminor“ bankas kviečia visus apsilankyti specialiame tinklalapyje manoateitis.luminor.lt ir pasitikrinti savo ateitį.
Žurnalistas ir laidų vedėjas Ignas Krupavičius
Nuomonės formuotoja Agnė Kulitaitė
Komikas Nedas Zimantas
Daugiau informacijos: Indrė Baltrušaitienė
Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!