Europos Sąjungoje (ES) šiuo metu veikia daugiau kaip 2 mln. socialinių verslų, kuriuose dirba daugiau nei 6 proc. visų ES darbuotojų. Lietuvoje šis rodiklis kol kas siekia tik 0,6 proc. Siekiant gerinti situaciją, šalies socialiniam verslui organizuojama intensyvi trijų mėnesių programa „Poveikio akademija“, kurios dalyviai mokysis didinti savo verslo atsparumą ir ieškoti inovatyvių priemonių pastarųjų krizių padariniams spręsti.

Programa skirta visiems socialiniams verslams, nesvarbu, kokia jų pasirinkta teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė, mažoji bendrija, viešoji įstaiga, asociacija ar labdaros fondas. Svarbu, kad jo veiklos tarnautų ne tik pelningumui didinti, bet ir spręstų visuomenei kylančius iššūkius.

„Pasaulyje ateina suvokimas, kad verslas gali ne tik uždirbti pinigus, bet ir tikslingai prisidėti prie mūsų visų gyvenimo kokybės saugant aplinką, padedant kokybiškesnį gyvenimą sukurti jautrioms grupėms, tenkinant skirtingų bendruomenių poreikius. Todėl mes aktyviai prisidedame prie tokio verslo skatinimo ir organizuojame projektus, kuriuose visi suinteresuoti gali pasidalyti savo žiniomis ir inicijuoti pozityvius pokyčius šalyje,“ – sako „Luminor“ banko verslo klientų skyriaus vadovas Vytis Žegužauskas.

„Poveikio akademija“ truks tris mėnesius, jos dalyviams numatytos 4 ekspertinės mokymų sesijos, taip pat individuali mentorystė ir konsultacijos bei galimybė dalyvauti kitose naudingose veiklose. Projektą vainikuos Demo diena, kurios metu geriausiai įvertintas socialinio verslo prisistatymas laimės finansinį „Luminor“ banko paskatinimą – 3 tūkst. eurų.

„Susiduriame su sudėtingais iššūkiais – klimato kaita, skaitmeninimu, didėjančia nelygybe ir demografiniais pokyčiais. Besitęsiantis karas Ukrainoje, energetikos ir ekonomikos krizės dar labiau apsunkino padėtį ir paskatino suprasti, kad turime siekti įtraukties, kovoti su skurdu ir teikti geresnes socialines paslaugas. Be to, įveikiant neatidėliotinas šių krizių pasekmes, tampa akivaizdu, kad reikalingas esminis mūsų visuomenės pokytis, siekiant dar tvaresnio modelio tiek aplinkosauginiu, tiek socialiniu požiūriu. Šia prasme socialinis verslas pirmauja dėl savo įsipareigojimo pirmenybę teikti žmonėms ir planetai“, – sako Lietuvos socialinio verslo asociacijos vadovė Viktorija Bražiūnaitė.

Jos teigimu, socialinio verslo sektoriaus organizacijų kuriama pridėtinė vertė jau seniai patraukė tokių šalių kaip Kanada, Izraelis, Švedija ar Nyderlandai dėmesį. Pavyzdžiui, Kvebeke – Vilniaus dydžio mieste – socialinį verslą vysto per 11 tūkst. įmonių, kurios įdarbina 220 tūkst. darbuotojų ir 90 tūkst. savanorių. Jų pajamos siekia apie 48 mlrd. Kanados dolerių.

Norintys dalyvauti „Poveikio akademijoje“ iki vasario pabaigos turėtų registruotis užpildydami anketą Lietuvos socialinio verslo asociacijos interneto puslapyje: Socialinius verslus kviečiame dalyvauti „Poveikio akademijoje“ – Lietuvos socialinio verslo asociacija (lisva.org).

Apie „Luminor“:
„Luminor“ yra pirmaujantis nepriklausomas bankas Baltijos šalyse ir trečias pagal dydį finansinių paslaugų tiekėjas regione. Mes aptarnaujame asmenų, šeimų ir verslo finansinius poreikius. Kaip ir mūsų namų rinkos – Estija, Latvija ir Lietuva – mes esame jauni, dinamiški ir žvelgiantys į ateitį.
Apie Lietuvos socialinio verslo asociaciją
Lietuvos socialinio verslo asociacija (toliau – LISVA) – tai nacionalinė nevyriausybines organizacijas vienijanti skėtinė organizacija, kurios tikslas atstovauti socialinio verslo interesams valstybės ir savivaldybių institucijose, atlikti valstybės institucijų vykdomų programų ir priemonių vertinimą, padėti valstybės institucijoms formuoti viešąją politiką ir teikti konkrečius siūlymus valstybės bei savivaldybių institucijoms dėl socialinio verslo plėtros įtraukimo į sprendimų priėmimo procesus. LISVA įsteigta 2018 m. siekiant kurti socialiniam verslui palankią aplinką, didinti socialinio verslo žinomumą bei skatinti tarptautiniu mastu priimtinos gerosios praktikos įgyvendinimą Lietuvoje.

Daugiau informacijos: Agnė Mažeikytė

Tvarkyk savo finansus lengvai su „Luminor“!