Jei esi senjoras, tuomet neturi galimybių keliauti po pasaulį? Tokią visuomenėje įsigalėjusią nuostatą jau kurį laiką stengiasi paneigti organizacijos „Senjorų pasaulis“ įkūrėjai, pakvietę vyresnio amžiaus žmones kartu leisti laiką ir keliauti... nuotoliniu būdu. Kartą per savaitę susijungę bendram pokalbiui „Senjorų pasaulio“ klubo nariai jau „apkeliavo“ Japoniją, Omaną, Vatikaną ir kitas šalis. Taip organizacijos kūrėjai prisideda prie vyresnio amžiaus žmonių atskirties mažinimo, bendravimo skatinimo ir bendruomenių stiprinimo.
Per pastaruosius aštuonis dešimtmečius vidutinė gyvenimo trukmė pasaulyje smarkiai pailgėjo nuo 60 iki 81 metų, todėl svarbu kalbėti ne tik apie ilgesnį gyvenimą, bet ir apie neišvengiamą senatvę. Dažnai jauni žmonės vengia kalbėti šia tema, nes mano, jog sulaukus pensinio amžiaus gyvenimas sustoja. Tačiau senatvė gali būti prasminga, kupina įvairių pamokų ir tikrai nenuobodi.
„Garbus amžius nėra kliūtis tęsti aktyvų visuomeninį gyvenimą“, – teigia Vida Greičiuvienė, prieš kelerius metus išėjusi iš samdomo darbo, kad pradėtų visuomeninės organizacijos „Senjorų pasaulis“ veiklą. Ši bendruomenė suteikia galimybę daugiau kaip 200 senjorų iš įvairių Lietuvos miestų megzti naujas pažintis, socializuotis ir prasmingai leisti laiką.
Pasakodama apie savo veiklą „Senjorų klubo“ vadovė teigia, jog jos pagrindinis tikslas – keisti požiūrį į senatvę ir jos suvokimą. Pasak Vidos, jei ko nors nepadarėte anksčiau, nereiškia, kad negalite to padaryti dabar. Ji rekomenduoja nesilaikyti visuomenės įsitikinimų apie amžių ir niekada nenustoti tobulėti bei mokytis, nes įdėjus pakankamai pastangų, senatvė gali būti žaisminga ir spalvinga.
„Suburti šią visuomeninę organizaciją mane įkvėpė asmeninė patirtis – susidūriau su dideliu senjorams ir vienišiems žmonėms skirtų veiklų trūkumu. Pastebėjau, kaip mano mamai trūksta bendravimo, todėl ji jaučiasi vieniša, reikalauja vis daugiau supratimo, pagalbos ir užtarimo iš artimos aplinkos. Tai suvokusi, iškart supratau, jog dar ne vėlu imtis iniciatyvos ir sukurti pokytį visuomenėje – išėjau iš darbo ir siaučiant pandemijai pradėjau organizuoti pirmąsias paskaitas ir užsiėmimus nuotoliniu būdu“, – tvirtina Vida Greičiuvienė.
Klubo „Senjorų pasaulis“ užsiėmimai sudaryti iš įvairių modulių: informacinių technologijų, rankdarbių, anglų kalbos, sveikatingumo, kultūros ir pan. Dalyvaudami veiklose, senjorai interaktyviai mokosi, kaip susikurti ir naudotis socialinės medijos paskyromis, gamina rankdarbius, tobulina užsienio kalbos žinias, sportuoja ir gilinasi į kultūros paveldą, filosofuoja.
„Tiesa, viena iš daugiausiai dėmesio sulaukiančių veiklų vasarą – kelionės nuotoliniu būdu. Senjorai gali dalyvauti paskaitose, kurių metu lektoriai pasakoja apie tam tikrą šalį, jos politinę situaciją, gražiausias vietas ir atsako į grupės narius dominančius klausimus. Taip nuotoliniu būdu jau esame aplankę tokias šalis kaip Marokas, Malta, Omanas, Japonija. Tarpusavyje juokaujame, jog net brangstantys skrydžiai nestabdo mūsų galimybių keliauti“, – pasakoja „Senjorų pasaulio“ iniciatorė.
Pasak Vidos, didžiausią įspūdį klubo dalyviams paliko kelionė į Vatikaną. Prieš virtualiai nukeliaujant į šią vietą, senjorai turėjo patys pasiekti Vatikaną – naudodamiesi mobiliąja aplikacija jie skaičiavo, stebėjo ir visi kartu nuėjo net tris milijonus žingsnių. Pačią paskaitą tiesiai iš Vatikano vedė Kunigas Mozė Mitkevičius, kuris papasakojo apie tikėjimą ir Romą, iš kurios prasidėjo visi piligrimų keliai.
„Senjorų pasaulio“ vadovė Vida Greičiuvienė su komanda kuria aplinką, kurioje vienišumą ir socialinę atskirtį dėl amžiaus patiriantys žmonės galėtų būti kuo ilgiau aktyvūs, sveiki ir savarankiški. Tokie verslai, prisidedantys prie visuomenės pokyčių, vadinami socialiniais, jų kūrėjai paprastai kuria vertę ne tik sau, bet ir savo aplinkai – bendruomenėms, tam tikroms visuomenės grupėms.
Vidos atstovaujama visuomeninė organizacija „Senjorų pasaulis“ yra vienas iš 9 „Luminor“ banko ir nevyriausybinės organizacijos „Geri norai LT“ organizuojamo projekto „Poveikio laboratorija“ dalyvių. Jo metu organizacijos mokosi valdyti ir stiprinti savo verslo socialinį poveikį. Šešis mėnesius trunkantis projektas – gera galimybė įmonėms išmokti įvertinti, kokią naudą jų plėtojamas verslas atneša visuomenei. Vasarą projekto dalyviams rengiamos individualios mentorystės sesijos, o rudenį visą projektą vainikuos renginys, kuriame dalyviai investuotojams pristatinės savo idėjas. Jo nugalėtojui „Luminor“ bankas skirs 3000 eurų prizą, skirtą toliau plėtoti savo socialinį verslą.
Daugiau informacijos: Agnė Mažeikytė
Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!