„Luminor Bank AS“ šiandien paskelbė savo tarpinę 2020 metų trečiojo ketvirčio ataskaitą. Bankas toliau sėkmingai įgyvendina savo transformacijos programą ir stiprina finansinę padėtį, leidžiančią užtikrinti tvarų augimą.

Per ketvirtį „Luminor“ indėlių portfelis išaugo 11,6 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusiųjų metų laikotarpiu. Tuo tarpu neveiksnių paskolų dalis toliau traukėsi ir rugsėjo pabaigoje sudarė 3,7 proc. paskolų portfelio. Paskolų ir indėlių santykis, kuris metų pradžioje sudarė 108 proc., taip pat kito teigiama linkme – trečiojo ketvirčio pabaigoje paskolos sudarė jau tik 87 proc. indėlių. Ketvirčio grynasis pelnas, palyginti su 2019 metų tuo pačiu ketvirčiu, padidėjo 5,3 mln. eurų ir sudarė 22,3 mln. eurų.   

Pagerėjusi skolinimui skirtų lėšų struktūros kokybė ir sumažėjusios kreditavimo apimtys leido bankui tapti visiškai nepriklausomu nuo išorinių finansavimo šaltinių bei per šį ketvirtį visiškai atsiskaityti su buvusiais motininiais bankais. Tęsiasi ir bankinių paslaugų atsiejimo nuo „Nordea“ bei DNB sistemų procesas. Jau šiandien „Luminor“ technologinės platformos Lietuvoje ir Latvijoje yra visiškai nepriklausomos. Estijoje visų klientų duomenų perkėlimą į naują bankinių paslaugų platformą planuojama užbaigti iki metų pabaigos, o trečiajame ketvirtyje nedidelė grupė pilotinio projekto dalyvių pradėjo jos bandymus.  

Tačiau per ataskaitinį laikotarpį didžiausias banko prioritetas buvo darbuotojų bei klientų sveikata ir saugumas. Solidi finansinė padėtis leidžia bankui tiesti pagalbos ranką šiuo neramiu laikotarpiu. Organizacija išnaudoja visas galimybes padidinti atsparumą COVID-19 krizei.  

„Luminor Bank“ vadovas Erkkis Raasuke:
„Kai pandemija prasidėjo, Baltijos šalių ūkiai buvo puikios formos, šalys per krizę išliko stabilesnės ir lankstesnės nei kitos euro zonos valstybės. Nors mes turime išlikti budrūs ir atidžiai stebėti pandemijos plėtrą, „Luminor“ toliau įgyvendina savo transformacijos programą ir nemažina veiklos apsukų. Mūsų tikslas šiuo metu – efektyvinti veiklą, didinti pelningumą ir stiprinti skolinimo bazę, siekiant tapti visiškai savarankišku banku. Po to, kai Estijos klientų migracija į naują bankinę platformą bus užbaigta, visa mūsų energija taps nukreipta į paslaugų bei produktų plėtrą bei klientų patirties kokybės gerinimą“. 

„Luminor“ Lietuvos skyriaus vadovas Andrius Načajus: 
„Pandemija trečiąjį ketvirtį buvo kiek atlėgusi, todėl mes galėjome užbaigti sudėtingiausią pastarųjų metų projektą – buvusių „Nordea“ klientų migraciją į naują „Luminor“ platformą. Tai daugiasluoksnis ir labai didelės apimties projektas, tikras iššūkis bet kuriam bankui. Tuo pat metu daug dėmesio skyrėme banko veiklai optimizuoti bei kreditavimui aktyvinti. „Luminor“ naują COVID-19 etapą pasitiko sustiprėjęs, lankstesnis ir būdamas arčiau savo klientų“. 

Apie „Luminor“:
„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, 2020 m. birželio 30 dieną turėjęs 16 proc. indėlių ir 18 proc. paskolų rinkos dalis. 2500 „Luminor“ darbuotojų aptarnauja 900 000 klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 22 proc., o akcinis kapitalas sudaro 1,6 mlrd. eurų.

Daugiau informacijos: Indrė Baltrušaitienė

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!