Luminor: kiaulė taupyklė telefone pritraukė jaunimo indėlius
2019-06-13
ES statistika rodo, kad lietuviai Europoje išsiskiria gebėjimais išleisti daugiau nei uždirba ir – žiūrint tik per oficialių skaičių prizmę – nesutaupo. Visai kitoks lietuvio paveikslas ryškėja vertinant inovacijoms imlių gyventojų taupymo įpročius.
„Luminor“ banko ekspertai tyrė 3 tūkst. taupymo tikslų, kuriuos gyventojai 2018 m. išsikėlė pasiekti banko programėlėje. Tyrimas parodė, kad tam tikrą pinigų sumą per mėnesį arba nuo kiekvieno atsiskaitymo atsidedantys vartotojai po vienerių metų taupymo planavo turėti vidutiniškai 2 tūkst. Eur, per dvejus metus – 2,4 tūkst. Eur, o per trejus susitaupyti 3,5 tūkst. Eur. Sugretinus išsikeltus tikslus su realiais sutaupymais, paaiškėjo, kad galutinį taupymo tikslą pasiekia maždaug pusė taupančiųjų, o likusi pusė nubyra pakeliui, t.y. nuleidžia rankas, atsisakydami pirminių taupymo planų.
„Tyrimas išryškino novatoriško taupymo ypatybes. Viena vertus, į telefoną persikrausčiusi kiaulė taupyklė, natūralu, paskatino taupyti inovacijoms atviriausią jaunimą: 29 proc. išmaniai taupančiųjų yra moksleiviai, studentai arba žmonės, tik pradedantys savarankišką gyvenimą, 54 proc. – gyventojai nuo 26 iki 39 metų. Kita vertus, kaupimas programėlėje sustabdomas piršto judesiu, todėl nemažai žmonių pasiduoda, nutraukdami taupymą“, – teigia „Luminor“ kasdieninių bankininkystės paslaugų vadovas Jevgenijs Kazanins.
Pasak „Luminor“ atstovo, taupymas programėlės pagalba, kai pasirenkamos sumos automatiškai keliauja į terminuotąjį indėlį, stipriai atjaunino tipinio indėlininko paveikslą. Indėlį banko skyriuje arba internetu padedančių vartotojų amžiaus vidurkis siekia 54 metus, palyginti su 32-ių metų amžiaus vidurkiu, taupančiu indėlyje banko programėlės pagalba.
„Luminor“ duomenimis, taupyklę telefone naudojantys vartotojai praėjusiais metais buvo užsibrėžę tikslus bendrai sutaupyti 285 tūkst. Eur sumą.
Pastebime, kad technologijoms imlios moterys turi ambicingesnius taupymo planus nei vyrai. Moterims tenka 57 proc. bendros taupymo tikslų sumos, o vyrams – 43 proc. Skaičiuojame, kad programėlės pagalba taupantis klientas per mėnesį svajonių pirkiniams arba juodai dienai atsideda vidutiniškai 87 Eur