„Luminor“ bankas perspėja klientus apie padažnėjusias finansinių sukčių, siunčiančių melagingas trumpąsias žinutes, atakas. Tokios žinutės sukurtos taip, kad vizualiai atrodytų tarsi siunčiamos iš banko ir jose pranešama apie neva atliktą mokėjimą, kurį gavėjas esą dar gali atšaukti paspausdamas pridėtą nuorodą.
„Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertai perspėja, kad pastaruoju metu finansiniai sukčiai tampa vis išradingesni. Siunčiamos žinutės parašytos taisyklinga lietuvių kalba ir skatina paspausti nuorodą, jei gavėjas nori atšaukti neva tik ką atliktą mokėjimo operaciją.
„Sukčiai apsimeta banku ir klientams pateikia informaciją, kurios tikslas – paskatinti žmones paspausti fiktyvią nuorodą, kuri, tikėtina, yra kenkėjiška. Perspėjame klientus, kad bankas niekuomet nesiunčia trumpųjų žinučių apie atliktą mokėjimą ir juolab neskatina tokio veiksmo atšaukti, todėl sulaukus tokios žinutės reikėtų jokiu būdu neatidarinėti pateiktos nuorodos. Geriausia – tokią žinutę iškart ištrinti“, - sakė „Luminor“ banko Sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas.
Pasak L. Sadecko, pagrindinis finansinių sukčių tikslas visuomet yra išvilioti konfidencialius klientų duomenis, o vėliau – lėšas, priverčiant klientą išsigąsti dėl tariamo sąskaitos nesaugumo, manipuliuojant neva atliktais mokėjimais, nes tuomet nusikaltimo auka tampa emocionalesnė ir mažiau atidi detalėms.
Kadangi sukčiai nesirenka aukų, žinutės gali sulaukti bet kuris iš mūsų, todėl „Luminor“ banko specialistai taip pat pataria apie padažnėjusius finansinių nusikaltimų atvejus perspėti artimuosius.
„Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertai taip pat pataria:
Jeigu sulaukėte SMS žinutės ar elektroninio laiško banko vardu, kuris kelia įtarimą – neatidarinėkite jame pateiktų nuorodų, o verčiau susisiekite su „Luminor“ banku oficialiu klientų aptarnavimo telefono numeriu +370 5 239 3444.
Jeigu sulaukėte sukčių, apsimetančių banko darbuotojais, skambučio, nedelsdami nutraukite pokalbį ir jokiu būdu neatskleiskite asmeninės informacijos apie prisijungimą prie internetinės bankininkystės, mokėjimo kortelę ar Smart‑ID paskyrą.
Jeigu kilo įtarimas, kad jūsų internetinės bankininkystės prisijungimai ar kita jautri, su banko sąskaita susijusi informacija, galėjo būti pavogti, kuo greičiau praneškite apie tai „Luminor“ bankui.
Jei visgi nutiko taip, jog praradote lėšas dėl galimo sukčiavimo, rekomenduojame nedelsiant kreiptis į teisėsaugos institucijas bei kartu į banką.
Apie „Luminor“
„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje. 2300 „Luminor“ darbuotojų aptarnauja 870 000 klientų. Aptarnaujame individualių asmenų, šeimų ir verslo finansinius poreikius. Esame tokie pat, kaip ir rinkos, kuriose veikiame – jaunatviški, dinamiški ir nuolat žvelgiantys į ateitį.