DNB keičia požiūrį į technologijų valdymą: darbuotojai tampa mobilūs, perkeliamas IT ūkis
2016-05-04
Iš centrinės DNB banko buveinės iškeliavo du krovininiai furgonai įvairios įrangos – stacionarių telefonų, duomenų saugyklų, tarnybinių stočių ir tinklo įrangos. Stacionarius telefono aparatus banke pakeitė mobilūs telefonai, o visa banko informacijos valdymo infrastruktūra perkeliama į „Teo“ duomenų centrą. Tai gana naujas sprendimas Lietuvos bankininkystėje, tačiau tai logiškas DNB vykdomos pertvarkos žingsnis.
„Atrodytų, kad atsisakyti stacionarių telefonų yra labai paprasta – daugelis savo namuose tai padarė jau gana seniai – tačiau plano įgyvendinimui prireikė šiek tiek daugiau nei vienerių metų ir didelės drąsos. Turėjome sugalvoti alternatyvas kai kurioms labai reikalingoms stalo telefono funkcijoms, pavyzdžiui, pokalbių įrašymui ar atsiliepimams į skambučius grupėms (response group). Tačiau šiuolaikinės technologijos tokias problemas puikiai sprendžia ir mūsų darbuotojams pakaks dviejų pagrindinių darbo įrankių – mobilaus telefono bei nešiojamojo kompiuterio“, – sako DNB banko valdybos narė Vaineta Barevičiūtė.
Darbuotojų mobilumas bus itin svarbus, kai centrinė DNB banko buveinė šiemet bus perkelta į naujas patalpas verslo centre „Quadrum“. Čia galios mobilios darbo vietos principas. Darbuotojai neturės vienos nuolatinės savo darbo vietos – ją rinksis, priklausomai nuo to, kokias užduotis tą dieną turės atlikti.
Nauja aplinka ir mobilios darbo vietos principas diktuos naujus įpročius, kurių DNB banko darbuotojai mokosi jau šiandien. Pasak V. Barevičiūtės, įpročių keitimas dažnai tampa kur kas didesniu iššūkiu nei persikėlimas į naujas patalpas. Kiekvienas darbuotojas buvo aprūpintas mobiliu telefonu ir tai leidžia nuo šiol su klientais bendrauti net ir nesant darbo vietoje. Siekiant skaitmenizuoti procesus ir tuo pačiu taupyti popierių, bankas atsisakė 65 proc. spausdinimo įrangos ir tai leido popieriaus sunaudojimą sumažinti 40 proc.
Ruošiantis persikėlimui į naujas patalpas, DNB bankas į jas nusprendė nebesivežti tarnybinių stočių bei duomenų saugyklų, jų saugojimas perkeltas į modernų „Teo“ duomenų centrą.
„Duomenų kiekis auga neįtikėtinai sparčiai, todėl jų saugojimas reikalauja vis didesnių pajėgumų ir profesionalios techninės priežiūros. Duomenų perkėlimas į specialiai tam skirtus duomenų centrus leidžia organizacijoms optimizuoti išteklius, mažinti veiklos sąnaudas, užtikrinti aukštą klientų duomenų saugumo lygį ir tuo pačiu skirti daugiau fizinės erdvės savo darbuotojams“, – sako „Teo“ ir „Omnitel“ technologijų vadovas Andrius Šemeškevičius.
Iš centrinės DNB banko buveinės į „Teo“ duomenų centrą perkelti 149 virtualūs ir 43 fiziniai serveriai, 2 EVA diskų saugyklos bei tinklo įranga.
17-os aukštų verslo centre „Quadrum“, į kurį šiais metais kelsis DNB, bankas užims 11 aukštų ir įsikurs 11 tūkst. kvadratinių metrų plote. Erdvė bus suskirstyta į tris zonas, viename aukšte dirbs iki 100 žmonių. Didžiąją biuro dalį sudarys standartinės darbo vietos, 20 proc. visos erdvės bus skirta komandiniam darbui, 8 proc. – ramiajai zonai.