Naujųjų Lietuvos banko saugumo reikalavimų neatitinkančias kodų korteles „Nordea“ bankas klientams pasiūlys pakeisti išmaniu sprendimu – mobiliąja kodų generatoriaus programėle telefonams ir planšetiniams kompiuteriams. „Nordea Codes“ programėlę banko klientai Lietuvoje galės naudoti nuo vasario 20 d. Lietuva taps antrąją po Suomijos „Nordea“ grupės šalimi, kurios klientai prisijungimui prie internetinės bankininkystės galės naudoti savo telefonuose įdiegta mobiliąja programėle.

Nuo šių metų balandžio 1 d. įsigaliojus naujam Lietuvos banko saugumo reikalavimui, visų Lietuvoje veikiančių bankų klientams, vis dar naudojantiems kodų lenteles internetinėje bankininkystėje nebebus galima atlikti mokėjimų didesnei negu 30 EUR sumai.

Bankas „Nordea“ išanalizavęs klientų kasdienės bankininkystės poreikius pasiūlė patogų ir paprastą sprendimą – kodų generatorių išmaniajame telefone. Dauguma bankų Lietuvoje ir toliau naudos kodų korteles, tačiau operacijas dar papildomai reikės patvirtinti papildomu patvirtinimo kodu, kuris bus siunčiamas SMS žinute.

Specialiai sukurta kodų generatoriaus „Nordea Codes“ programėlė, veikia kaip kodų generatorius, net ir neprisijungus prie interneto. Tokiu atveju programėlės veikimas yra identiškas fizinio generatoriaus veikimui.

Programėlė yra pritaikyta Apple iOS, Google Android ir Windows Mobile operacinėms sistemoms. Norint aktyvuoti paslaugą banko klientai turės parsisiųsti „Nordea Codes“ programėlę į savo telefoną ar planšetinį kompiuterį, tada prisijungti prie internetinės bankininkystės bei užpildyti generatoriaus užsakymo formą.

„Nordea“ klientai atlikti didesnės nei 30 EUR pavedimus nuo balandžio 1 d. galės tai pat patvirtindami jį įprastu banko kodų generatoriumi arba mobiliuoju parašu.

„Džiaugiuosi, kad po Suomijos Lietuva tapo antrąja šalimi „Nordea“ grupėje, klientams pasiūlysianti kol kas vienintelį tokį technologinį sprendimą Lietuvoje. Atsižvelgiant į tai, kaip sparčiai auga el. bankininkystės kanalai, jie ir toliau išliks svarbia mūsų strategijos dalimi Baltijos šalyse ir vaidins svarbų vaidmenį išlaikant konkurencingumą rinkoje  „Nordea“ sukurta mobilioji kodų generatoriaus programėlė yra modernesnis ir patogesnis sprendimas, atitinkantis šiuolaikinio kliento poreikius ir keliamus saugumo reikalavimus. Manome, kad jis bus patrauklus ne tik kodų kortelių atsisakantiems klientams, bet ir tiems, kas jau turi banko kodų generatorių – „Nordea Codes“ sprendimas leis patogiau naudotis internetine bankininkyste", – sako Inga Skisaker, „Nordea“ bankininkystės vadovė Baltijos šalyse.

Atlikus banko klientų poreikių analizę, paaiškėjo, kad generatoriumi didžiajai klientų daliai naudotis kasdien yra nepatogu, nes jis yra gan didelis, netelpa į piniginę, todėl dažniausiai yra laikomas stalčiuje. Šiandien Lietuvoje 85 proc. banko „Nordea“ klientų kasdienėms banko paslaugoms naudoja internetinės bankininkystės paslaugą, o klientų, kurie banko paslaugomis naudojasi mobiliuoju telefonu skaičius pernai didėjo 87 proc.

Prognozuojama, nemokama programėle turėtų klientų tarpe sulaukti didelio populiarumo. Suomijoje, kur „Nordea Codes“ programėlė buvo pristatyta 2015 metų rudenį, per pirmuosius mėnesius jos vartotojais tapo daugiau nei 170 tūkstančių „Nordea“ banko klientų.

„Dirbdamas daugiau nei 15 metų finansiniame sektoriuje, stebėjau didžiulius klientų elgsenos pokyčius, be abejo šie pokyčiai turi tiesioginės įtakos mūsų bankui, kuris klientams atlieka finansų partnerio vaidmenį. Šiuo metu daugelis mūsų tikslinio segmento klientų jau dabar kasdienėje bankininkystėse nori naudotis nuotolinio mokėjimo kanalais. Internetu atliekama 97 proc. visų mokėjimų. Tikiu, kad tokie nuotoliniai kanalai kaip mobili bankininkystė, e-poskyriai ir interneto susitikimai labai greitai iš rytdienos paslaugų transformuosis į šios dienos paslaugas. Generatorius mobiliajame telefone yra tik pirmas toks sprendimas, įgyvendinant banko paslaugų skaitmeninimo strategiją. Matome, kad klientų, besinaudojančių išmaniaisiais telefonais skaičius nuolat didėja ir skaičius jau yra peržengęs kritinės masės ribą“, – teigia Jaunius Marinskas, „Nordea“ Mažmeninės bankininkystės departamento vadovas Lietuvoje.

Lietuvoje išmaniaisiais telefonais jau naudojasi daugiau nei pusė šalies gyventojų. „GfK Retail and Technology Baltic“ prognozuoja, kad 2017 m. šių įrenginių skvarba mūsų šalyje priartės prie 100%, gerokai daugiau nei sieks pasaulio vidurkis. Daugiau nei 80 proc. pastaraisiais metais operatorių parduotų telefonų buvo išmanieji.

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!