Kaip atšaukti mokėjimą?

  1. Prisijungus prie interneto banko pasirinkite „Mokėjimai“ ir "Mokėjimų sąrašas". Susiraskite mokėjimą, kurį norite atšaukti:
    a) Jei mokėjimas nėra „Įvykdytas“, tuomet pažymėkite mokėjimą ir spauskite „Atšaukti / Pašalinti pažymėtus“
    b) Jei mokėjimo statusas yra „Įvykdytas“ reikėtų užpildyti prašymą. Pasirinkus „Paraiškos“, paspauskite „Nauja paraiška“, pasirinkite dokumentų grupę „Kitos paslaugos“ ir pateikite užpildytą prašymą „Prašymas atšaukti/tikslinti pervedimą“ bei pasirinkite veiksmą “Pervedimo atšaukimas”
  2. Atvykus į artimiausią banko klientų konsultavimo centrą ir pateikus prašymą
  3. Paskambinus telefonu +370 5 239 3444

Verta paminėti, jog:

  • Tais atvejais, kai lėšos jau įskaitytos gavėjui arba išsiųstos į gavėjo banką, lėšų grąžinimas priklauso nuo gavėjo sprendimo.
  • Įprastai SEPA mokėjimo grąžinimas trunka iki 15 darbo dienų. Tarptautinio mokėjimo grąžinimas gali trukti ilgiau.
  • Bankas taiko kainyne nustatytą komisinį mokestį už pervedimo atšaukimą. Mokestis taikomas nepriklausomai nuo to ar gavėjas sutiko grąžinti lėšas.
  • Bankas korespondentas ir/ar gavėjo bankas už pervedimo atšaukimą gali pritaikyti komisinį mokestį.

Kaip vyksta atšaukimo procesas?

1. Luminor kreipiasi į gavėjo banką/banką korespondentą su prašymu grąžinti konkretų mokėjimą.
2. Gavėjo bankas susisiekia su gavėju ir pasitikslina ar mokėjimas gali būti grąžintas:

  • Jei gavėjas duoda sutikimą, lėšos yra grąžinamos mokėtojui į sąskaitą.
  • Jei gavėjas neduoda sutikimo, lėšos nėra grąžinamos ir mokėtojas yra informuojamas skambučiu.

Verta paminėti, jog:

  • Įprastai, SEPA mokėjimo atveju, atsakymas iš gavėjo banko dėl gavėjo (ne)sutikimo grąžinti lėšas yra gaunamas per 15 d.d. nuo prašymo pateikimo gavėjo bankui, tačiau tarptautinio mokėjimo atveju tai gali užtrukti ilgiau.
  • Tais atvejais, kai lėšos jau įskaitytos gavėjui arba išsiųstos į gavėjo banką, lėšų grąžinimas priklauso nuo gavėjo sprendimo.
  • Bankas taiko kainyne nustatytą komisinį mokestį už pervedimo atšaukimą. Mokestis taikomas nepriklausomai nuo to ar gavėjas sutiko grąžinti lėšas.
  • Bankas korespondentas ir/ar gavėjo bankas už pervedimo atšaukimą gali pritaikyti komisinį mokestį.

Kaip patikslinti mokėjimo duomenis?

1. Prisijungus prie interneto banko pasirinkite „Mokėjimai“ ir "Mokėjimų sąrašas". Susiraskite mokėjimą, kurį norite patikslinti:
a) Jei mokėjimas nėra „Įvykdytas“, tuomet pažymėkite mokėjimą ir spauskite „Atšaukti / Pašalinti pažymėtus“, kad galėtumėte suvesti mokėjimą iš naujo su korektiškais gavėjo rekvizitais.
b) Jei mokėjimo statusas yra „Įvykdytas“ reikėtų užpildyti prašymą. Pasirinkus „Paraiškos“, paspauskite „Nauja paraiška“, pasirinkite dokumentų grupę „Kitos paslaugos“ ir pateikite užpildytą prašymą „Prašymas atšaukti/tikslinti pervedimą“ bei pasirinkite veiksmą “Pervedimo tikslinimas”. Komentare būtina nurodyti ką konkrečiai norima tikslinti.
2. Atvykus į artimiausią banko klientų konsultavimo centrą ir pateikus prašymą.

Verta paminėti, jog:

  • Luminor kreipiasi į gavėjo banką/banką korespondentą su prašymu patikslinti mokėjimo informaciją.
  • Bankas taiko kainyne nustatytą komisinį mokestį už pervedimo tikslinimą.
  • Bankas korespondentas ir/ar gavėjo bankas už pervedimo patikslinimą gali pritaikyti komisinį mokestį.

Kaip galima užsakyti mokėjimo statuso tikslinimą (atsekimą)?

Jei pateikėte mokėjimo nurodymą ir praėjus mokėjimo įvykdymo terminui lėšų gavėjas tvirtina negavęs pervedamų lėšų arba gavęs pavėluotai, Jūs galite pateikti prašymą dėl mokėjimo statuso patikslinimo (mokėjimo atsekimo):
1. Prisijungus prie interneto banko pasirinkite „Paraiškos“, paspauskite „Nauja paraiška“, pasirinkite dokumentų grupę „Kitos paslaugos“ ir pateikite užpildytą prašymą „Prašymas atšaukti/tikslinti pervedimą“ bei pasirinkite veiksmą “Pervedimo tikslinimas”. Komentare būtina nurodyti, kad norima atlikti statuso tikslinimą (atsekimą).
2. Atvykus į artimiausią banko klientų konsultavimo centrą ir pateikus prašymą.

Verta paminėti, jog:

  • Luminor kreipiasi į gavėjo banką/banką korespondentą su prašymu patikslinti/patvirtinti mokėjimo statusą (atsekimą).
  • Bankas taiko kainyne nustatytą komisinį mokestį už pervedimo statuso tikslinimą (atsekimą).
  • Bankas korespondentas ir/ar gavėjo bankas už pervedimo statuso tikslinimą (atsekimą) gali pritaikyti komisinį mokestį.

Kokį mokesčių tipą galiu rinktis vykdydamas įprastus pervedimus kita valiuta?

Vykdydamas įprastus pervedimus kita valiuta, galite rinktis iš dviejų mokesčių tipų:

  • OUR – už pervedimą kita valiuta mokėtojo ir gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjams moka tik mokėtojas;
  • SHA – už pervedimą kita valiuta mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjui moka mokėtojas, gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjui moka gavėjas. 
PASTABA: Mokėjimo nurodymai visomis valiutomis į EEE šalis vykdomi tik taikant SHA mokesčių tipą.

Daugiau informacijos apie pervedimų kita valiuta įkainius ir jų taikymą rasite čia.

Kokiomis valiutomis galima vykdyti pervedimus?

Luminor Bank AS Lietuvos skyrius vykdo pervedimus šiomis valiutomis: AUD, CAD, CHF, CZK, DKK, EUR, GBP, HUF, JPY, NOK, PLN, SEK ir USD.

Kokius mokėjimo rekvizitus turiu nurodyti užsienio verslo partneriui, norėdamas gauti lėšas į savo sąskaitą Luminor?

  • Savo vardą ir pavardę.
  • Savo IBAN (20 simbolių) sąskaitos numerį mūsų banke.
  • Gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo (banko) pavadinimą (Luminor Bank AS Lietuvos skyrius) ir SWIFT kodą (AGBLLT2X).
  • Banko korespondento užsienyje pavadinimą ir SWIFT kodą atitinkama valiuta.

Kas yra IBAN?

IBAN – tai tarptautinis banko sąskaitos numerio standartas (angl. International Bank Account Number), privalomas Europos Sąjungos valstybėse. Šis formatas palengvina atsiskaitymus tarp partnerių įvairiose šalyse, turinčiose skirtingas bankų atpažinimo ir sąskaitų numeravimo sistemas, todėl, atsiskaitydamas eurais su euro zonos bankų klientais, gavėjo sąskaitos laukelyje būtinai nurodykite sąskaitos numerį IBAN formatu. Jei nenurodysite IBAN, padidės jūsų ir gavėjo bankų mokesčiai, be to, galimi uždelsimai vykdant pervedimus.

Šalys, kuriose IBAN naudojimas yra privalomas ar primygtinai rekomenduojamas

Kokius rekvizitus turiu nurodyti, kad bankas tinkamai įvykdytų pervedimą kita valiuta?

Vykdydami mokėjimo nurodymą, perduodame gavėjo bankui mokėjimo nurodyme pateiktą informaciją. Užpildykite visus pervedimo laukus, kurie pažymėti žvaigždute, kad pervedimas būtų įvykdytas tinkamai. Nepriklausomai nuo privalomos pateikti informacijos, mokėjimo nurodymai bus vykdomi ar įskaitomi į gavėjo sąskaitą, remiantis unikaliais rekvizitais ir netikrinant atitikimo su kita pateikta informacija (pavyzdžiui, gavėjo vardu, pavarde ar įmonės pavadinimu).

Unikalūs pervedimo kita valiuta rekvizitai

  • mokėtojo sąskaita IBAN;
  • gavėjo sąskaita;
  • gavėjo banko SWIFT/BIC kodas.

Detalią informaciją apie privalomus laukus rasite interneto banke, paspaudus klaustuku pažymėtą mygtuką, esantį mokėjimo lango viršutiniame dešiniajame kampe.