„Luminor“ bankas paskelbė savo 2020 metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus, kurie rodo stiprią banko finansinę būklę ir suteikia tvirtą pagrindą palaikyti savo klientus šiandieninėje iššūkių pilnoje situacijoje.

„Luminor“ praneša, kad, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu, net 10,3 proc. padidėjo indėlių portfelis – tai sustiprino banko finansavimo bazę. Banko paskolų ir indėlių santykis laikotarpio pabaigoje siekė 93 proc.
 
Taip pat „Luminor“ galutinai perėjo prie visiškai nepriklausomos finansavimo struktūros, nes grąžino anksčiau iš bankų DNB ir „Nordea“ pasiskolintas lėšas. Ši kredito linija išliks ir bus naudojama esant poreikiui. Per antrąjį ketvirtį bankas uždirbo 13,5 mln. eurų grynojo pelno – tai reikšmingas pagerėjimas lyginant su pirmojo ketvirčio rezultatais, kuomet jie buvo neigiamai paveikti išaugusių atidėjinių paskoloms, kurių grąžinimui įtakos gali turėti COVID‑19 pandemija. Gerėjo ir banko baziniai finansiniai rodikliai – pagerėjo sąnaudų ir pelno santykis bei nuo 51,3 iki 54,6 proc. išaugo kapitalo grąžos (ROE) rodiklis, neįskaitant ypatingų išlaidų.
 
„Luminor“ tęsia pagalbos klientams programą ir taiko supaprastintas paskolų grąžinimo atidėjimo sąlygas privatiems bei verslo klientams bei kredituoja verslą ir gyventojus visose trijose Baltijos šalyse. Lietuvos, Latvijos ir Estijos vyriausybės taip pat siūlo savo pagalbos nukentėjusiems nuo pandemijos pagalbos ir ekonomikos skatinimo programas, o „Luminor“ aktyviai jose dalyvauja.
 
Net ir griežčiausiu COVID‑19 krizės valdymo laikotarpiu „Luminor“ skyriai veikė, tačiau juose buvo įdiegtos saugumo taisyklės, kurių laikomasi iki šiol. Latvijoje jau veikė nuotolinio registravimosi ir indentifikavimo sistema, kuri per antrąjį ketvirtį buvo įdiegta ir Lietuvoje. Tokia pati sistema bus diegiama ir Estijoje trečiąjį šių metų ketvirtį. Klientų aptarnavimo centruose plačiai taikoma nuotolinių, vaizdo susitikimų ir išankstinės registracijos praktika, siekiant kuo labiau padidinti nuotolinių paslaugų prieinamumą savo klientams.  
 
Bankas toliau tęsė atsiskyrimo nuo DNB ir „Nordea“ procesus. Per antrąjį ketvirtį Lietuvoje buvo užbaigtas buvusių „Nordea“ klientų duomenų perkėlimo procesas ir visi banko klientai šiuo metu aptarnaujami „Luminor“ elektroninės bankininkystės platformoje. Birželio pabaigoje taip pat buvo perkelta „Luminor“ klientų bazė ir Latvijoje.
 
„Baltijos šalys puikiai susidorojo su COVID‑19 krize. Konstruktyvus skirtingų suinteresuotų šalių iš viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimas įgalino visuomenę labai greitai mobilizuotis ir veikti padedant tiek gyventojams, tiek verslui sunkiu laikotarpiu. Dabar turime koncentruotis į ekonomikos atgaivinimą, nepamirštant saugumo priemonių. Mes dėkingi savo klientams, kurie buvo su mumis, kreipėsi į mus patarimo ar pagalbos. Mes būsime kartu įveikiant krizę“, - sako Erkki Raasuke, „Luminor“ banko vadovas.
 
„Antrajame ketvirtyje „Luminor“ Lietuvoje įgyvendino itin sudėtingą IT sistemų migracijos projektą, kai vienu metu į naująją banko platformą buvo perkelta beveik 50 tūkstančių buvusių „Nordea“ klientų. Didžiuojuosi savo komanda ir mūsų klientais, kurie tai padarė kartu. Antrasis ketvirtis Lietuvoje buvo tikras iššūkių laikotarpis, tačiau „Luminor“ ir kiti šalies bankai padėjo stabilizuoti ekonomiką tiek finansuodami veikiančius verslus, tiek ištiesdami pagalbos ranką nukentėjusiems nuo COVID‑19“, - sako Andrius Načajus, „Luminor“ banko Lietuvos padalinio vadovas.

Apie „Luminor“: „Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, 2020 birželio 30 dieną turėjęs 15,6 proc. indėlių ir 17,68 proc. paskolų rinkos dalis. 2500 „Luminor“ darbuotojai aptarnauja 900 000 klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 22 proc., o akcinis kapitalas sudaro 1,6 mlrd. eurų.

Daugiau informacijos: Indrė Baltrušaitienė

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!