Mokėjimo kortelės. DUK

Mokėjimo kortelės.
Dažniausiai užduodami klausimai

Mokėjimo kortelės.
Dažniausiai užduodami klausimai

  • Aktyvinimas, užsakymas, PIN kodas
  • Lėšų rezervacijos
  • Ginčai dėl operacijų
  • Kortelė vaikams ir jaunimui

Aktyvinimas, užsakymas, PIN kodas

Kaip aktyvinti mokėjimo kortelę?

Mokėjimo kortelę galite aktyvinti interneto ir mobiliajame banke.

Interneto banke

  1. Viršutinėje meniu juostoje pasirinkite „Sąskaitos/Kortelės“ arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.
  2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.
  3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, laukelyje „Sąskaitos Nr.“ pasirinkite sąskaitą, kuri susieta su nauja mokėjimo kortele bei spustelėkite „Rodyti“.
  4. Atsidariusiame lange spauskite „Aktyvinti“ ir patvirtinkite atliekamą veiksmą.

Mobiliame banke

  1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“.
  2. Aktyvuokite kortelę skiltyje „Kortelės būsena“.
  3. Sekite nurodymus ir aktyvinkite mokėjimo kortelę!

Gavau naują mokėjimo kortelę ir ją aktyvinau. Kaip sužinoti kortelės PIN kodą?

Jei esate privatus klientas ir kortelę gavote paštu, PIN kodą rasite savo interneto banke.

Jei esate privatus klientas ir kortelę atsiėmėte banko klientų aptarnavimo centre ar kortelė iš skyriaus jums buvo persiųsta į namus, PIN kodą gausite atskiru voku.

Jei esate verslo klientas, kortelės PIN kodą gausite atskiru laišku, kuris pasieks jus praėjus kelioms dienoms nuo naujos mokėjimo kortelės gavimo.

PIN kodo gavimo instrukcija:

  1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“ arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.
  2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.
  3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“, atsidariusiame lange spustelkite „Rodyti PIN“ bei sekite instrukcijas.

Svarbu! Norėdami gauti naują PIN kodą, susisiekite su Luminor klientų aptarnavimo centru telefonu +370 5 239 3444 arba parašykite laišką interneto banke.

Užmiršau savo mokėjimo kortelės PIN kodą. Ką daryti?

Jei esate verslo klientasir norite gauti PIN kodo priminimą, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444 ar parašykite laišką interneto banke.

Jei esate privatus klientas*, mokėjimo kortelės PIN kodą galite peržiūrėti interneto banke arba mobiliajame banke.

Interneto banke:

  1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“ arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.
  2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.
  3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“. Atsidariusiame lange spauskite „Rodyti PIN“.
  4. Patvirtinkite užklausą „Smart-ID“, kodų generatoriumi ar M. parašu.

Mobiliajame banke:

  1. Prisijungę prie mobiliojo banko, pasirinkite skiltį „Mokėjimo kortelės“.
  2. Jei turite daugiau nei vieną Luminor mokėjimo kortelę, braukite į kairę, kol pasirinksite reikiamą kortelę.
  3. Spauskite „Rodyti PIN“.
  4. Patvirtinkite užklausą „Smart-ID“, kodų generatoriumi ar M. parašu.

*Taikomos išimtys, kai kortelė išduota kitam asmeniui, nei sąskaitos savininkas, arba kortelės turėtojas yra nepilnametis. Norėdami gauti PIN kodo priminimą, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444 ar parašykite laišką interneto banke.

Kaip užsisakyti naują mokėjimo kortelę?

Naują mokėjimo kortelę galite užsisakyti interneto banke.
1. Pasirinkite „Paraiškos“.

2. Rinkitės „Mokėjimo kortelė“.


 

3. Užpildykite paraiškos formą.

4. Autentifikuokite.

5. Kortelė užsakyta! Statusui pasikeitus, informuosime jus el. paštu bei SMS žinute.

Kaip aktyvinti pirkimus internetu?

Mokėjimus internetu galite aktyvuoti interneto arba mobiliajame banke.

Interneto banke

1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“.

arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.

2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.


 

3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“.

4. Spustelkite „Saugaus atsisk. paslauga“.



5.  Skiltyje „Saugaus atsisk. paslaugos statusas“ galite pasitikrinti paslaugos būseną.

Galimos būsenos:

Esant statusui „Aktyvi“ – nieko daryti nereikia, galite atsiskaityti kortele internete.

Esant statusui „Neaktyvi“ arba „Blokuota“ ir norint atsiskaityti kortele internetu, paslaugą reikia užsakyti.

  • Norėdami aktyvinti pirkinius kortele internetu, spustelkite „Užsakyti paslaugą“.
  • Patvirtinkite Smart-ID ar kita autentifikavimo priemone (mobiliu parašu, generatoriumi).


6. Paslauga aktyvuota!

Mobiliame banke

1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“;


2. Įgalinkite atsiskaitymus kortele internetu skiltyje „Saugių atsiskaitymų būsena“.

3. Patvirtinkite

4. Paslauga aktyvuota!

Kaip įjungti ar išjungti bekontakčių atsiskaitymų funkciją?

Bekontakčių atsiskaitymų būseną galite išjungti ar įjungti interneto arba mobiliajame banke.

Interneto banke

1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“.

arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.

2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.


 

3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su reikalinga mokėjimo kortele bei spustelkite „Rodyti“. Atsidariusiame lange spustelkite „Bekontakčiai atsiskaitymai“.

4. Pasirinkite „Įjungti/išjungti“ bekontakčius mokėjimus.

5. Autentifikuokite.

6. Pakeitimai bus įvykdyti, kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve arba bankomate.

Svarbu! Vėlesni pakeitimai vėl bus galimi tik po ankstesniųjų pakeitimų įsigaliojimo (kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve arba bankomate.)

Mobiliame banke

1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“;

2. Spustelkite ant įjungimo / išjungimo mygtuko skiltyje „Bekontakčių mokėjimų būsena“:

3. Pakeitimai bus įvykdyti kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve ar bankomate.

Svarbu! Vėlesni pakeitimai vėl bus galimi tik po ankstesnių pakeitimų įsigaliojimo (kai atliksite pirmą PIN kodu tvirtinamą operaciją mokėjimo kortelių skaitytuve ar bankomate).

Pamečiau savo mokėjimo kortelę. Ką daryti?

Nedelsdami užblokuokite kortelę!

Kortelę užblokuoti galite:

  • Interneto ar mobiliame banke (instrukcijos pateikiamos žemiau). Blokuojant šiuo būdu, kortelę bus galima atblokuoti per 60 dienų, jei rasite savo kortelę. Taip blokuotai kortelei toliau bus taikomi su kortele susiję mokesčiai. Norėdami kortelę užblokuoti visam laikui ir užsisakyti naują mokėjimo kortelę, kuri būtų įtraukta į jūsų paslaugų krepšelį, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444.
  • Paskambinus visą parą veikiančiu telefonu +370 5 239 3444.

 
Interneto banke

1. Prisijungę prie interneto banko viršutinėje meniu juostoje pasirinkite punktą „Sąskaitos/Kortelės“.

arba „Greitajame meniu“ rinkitės punktą „Mokėjimo kortelės“.

2. Kairėje pusėje esančioje meniu skiltyje „MOKĖJIMO KORTELĖS“ pasirinkite „Mano kortelės“.


3. Jei turite daugiau nei vieną Luminor banko sąskaitą, pasirinkite Sąskaitos Nr., kuris susietas su nauja mokėjimo kortele, pasirinkite naują bei spustelkite „Rodyti“.

5. Spustelkite „Laikinai blokuoti“.

6. Autentifikuokite.

7. Jūsų kortelė užblokuota.

8. Nepamirškite užsisakyti naujos mokėjimo kortelės.

Mobiliame banke

1. Prisijungę prie mobiliosios programėlės, rinkitės meniu funkciją „Kortelių savitarna“;

2. Spustelkite ant įgalinimo mygtuko skiltyje „Kortelės būsena“ ir autentifikuokite

3. Jūsų kortelė užblokuota.

4. Nepamirškite užsisakyti naujos mokėjimo kortelės.

Svarbu! Interneto ar mobiliame banke savarankiškai užblokavus kortelę bus galima ją atblokuoti per 60 dienų, jei kartais rasite savo kortelę. Taip blokuotai kortelei toliau bus taikomi su kortele susiję mokesčiai. Norėdami kortelę užblokuoti visam laikui ir užsisakyti naują mokėjimo kortelę, kuri būtų įtraukta į jūsų paslaugų krepšelį, susisiekite su mumis telefonu +370 5 239 3444.

Užsisakiau mokėjimo kortelę, tačiau jos negavau. Ką daryti?

Kreipkitės į Luminor klientų aptarnavimo centrą tiesiogiai internetu, el. pašto adresu info@luminor.lt arba telefonu +370 5 239 3444.

Užsisakiau mokėjimo kortelę. Kada ji bus pristatyta?

Jūsų nauja mokėjimo kortelė turėtų būti pristatyta per 5-10 darbo dienų.

Jei mokėjimo kortelės negausite praėjus nurodytam terminui, palikite mums pranešimą interneto banko pašto dėžutėje, parašykite mums per interneto svetainėje esanti pokalbių langą „Kalbėtis dabar“ arba skambinkite tel. +370 5 239 3444.

Kokie limitai taikomi operacijoms, atliktoms mokėjimo kortele? Kaip šiuos limitus pakeisti?

Kortelių tipai ir standartiniai grynųjų pinigų išmokėjimo ir mokėjimo operacijų limitai pateikiami žemiau esančioje lentelėje.

Visa Debit Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 1 500
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 4 000
Visa Classic Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 2 000
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 5 000
Visa Gold
Visa Black
Visa Infinite
Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 3 000
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 10 000
Visa Business
Visa Business Debit
Bendra grynųjų pinigų išėmimo operacijų suma per 24 valandas, Eur 3 000
Bendra mokėjimų už prekes suma per 24 valandas, Eur 8700

Norėdami pakeisti jūsų kortelei taikomus grynųjų pinigų išėmimo ir operacijų limitus, užpildykite paraišką interneto banke.

1. Prisijunkite prie interneto banko.
2. Meniu juostoje viršuje pasirinkite „Paraiškos

3. Kairėje pusėje pasirinkite „Nauja paraiška“;

4. Dokumentų grupės skiltyje rinkitės „Mokėjimo kortelės“, o prašymų skiltyje – „Prašymas pakeisti mokėjimo kortelės operacijų limitus. Spustelkite „Pildyti“.

5. Užpildykite prašymą pasirinkdami jums tinkamus limitus ir paraišką pasirašykite. 

Užpildžius limitų keitimo paraišką darbo dienomis nuo 8 iki 19 valandos, limitai bus pakeisti tą pačią darbo dieną per 5 valandas. Užpildžius limitų keitimo paraišką ne šiomis valandomis arba savaitgalį / švenčių dienomis, limitai bus pakeisti kitą darbo dieną. Apie patvirtintą ir įvykdytą prašymą informuosime jus žinute interneto banke.

Svarbu! Už mokėjimo kortelės standartinių išgryninimo ar atsiskaitymo operacijų limitų didinimą taikomas mokestis, nurodytas Kainyne. Mokestis už paslaugą netaikomas, jei mokėjimo kortelei operacijų limitai yra keičiami į standartinius arba į žemesnius nei standartiniai operacijų limitus.

Kiek kainuoja mano mokėjimo kortelė?

Mokėjimo kortelės mokesčiai priklauso nuo to ar turite paslaugų krepšelį ir ar į jį įtraukta jūsų turima mokėjimo kortelė:

  • Jei paslaugų krepšelį turite ir kortelė į jį įtraukta, kortelės mėnesinis mokestis nėra taikomas. Susipažinti su paslaugų krepšelio įkainiais galite čia;
  • Jei paslaugų krepšelio neturite, kortelei taikomi mokesčiai, nurodyti Kainyne.
Užsisakyti ar pasitikrinti kokį paslaugų krepšelį turite ir kokia mokėjimo kortelė į jį įtraukta, galima interneto banke, (Sąskaitos/Kortelės → Paslaugų krepšeliai → Užsakymas ir peržiūra), tel. +370 5 239 3444 ar atvykus į artimiausią klientų aptarnavimo centrą (būtina išankstinė registracija tel. +370 5 239 3444).

Kur galiu sužinoti daugiau apie kelionių draudimą?

Kelionių draudimo sąlygas bei atmintines rasite čia.

Kokie apribojimai taikomi mokėjimo kortelių operacijoms, atliekamoms užsienio šalyse?

Atkreipiame dėmesį, kad dėl Jungtinių Amerikos Valstijų Užsienio Lėšų Kontrolės Biuro šioms šalims taikomų sankcijų atsiskaityti VISA kortelėmis nepavyks  Irane, Sirijoje, Kuboje, Sudane. Taip pat VISA kortelėmis negalėsite atsiskaityti Kryme ir Rusijoje.

Lėšų rezervacijos

Kas yra lėšų rezervacija?

Atsiskaitant mokėjimo kortele, mokėjimo suma yra laikinai rezervuojama jūsų sąskaitoje. Bankas, gavęs atsikaitymo patvirtinimą iš lėšų gavėjo, nurašo lėšas iš sąskaitos ir rezervacija atšaukiama. Jeigu lėšų gavėjas atsiskaitymo nepatvirtina, lėšų rezervacija atšaukiama po 9 kalendorinių dienų nuo atsiskaitymo dienos.

Ar galiu atšaukti lėšų rezervaciją?

Bankas, vadovaudamasis tarptautinės mokėjimo kortelių organizacijos „Visa“ taisyklėmis, privalo rezervuotą sumą sumokėti lėšų gavėjui iš karto, kai atsiskaitymas bus patvirtintas.

Todėl, nepriklausomai nuo to, kaip buvo atliktas atsiskaitymas kortele (fizinėje parduotuvėje ar internetu), galimybės atšaukti rezervaciją nėra.

Ginčai dėl operacijų

Kada galiu kreiptis dėl lėšų susigrąžinimo už pirktas prekes ar paslaugas?

Jūs turite teisę ginčyti kortele atliktą mokėjimą, jeigu:

  • negavote užsakytos prekės ar apmokėta paslauga nebuvo suteikta;
  • gauta prekė neatitinka internetinėje parduotuvėje pateikto jos aprašymo, yra nekokybiška ir pan.;
  • lėšos už pristatytas prekes ar suteiktas paslaugas nurašytos pakartotinai;
  • iš sąskaitos nurašyta suma neatitinka pirkimo metu nurodytos atsiskaitymo sumos;
  • atšaukėte užsakytą paslaugą (prenumeratos, narystės, abonemento), tačiau lėšos vis dar nurašomos nuo jūsų sąskaitos.

Atkreipiame dėmesį, kad visų pirma turėtumėte kreiptis į prekės pardavėją ar paslaugos tiekėją ir bandyti išsiaiškinti iškilusias problemas. Jeigu sprendimo rasti nepavyks, mes bandysime jums padėti susigrąžinti sumokėtą sumą.

Užpildykite prašymą Interneto banke: ParaiškosNauja paraiška lauke Dokumentų grupės pasirinkę Mokėjimo kortelės, tada lauke Prašymai pasirinkite Prašymas išnagrinėti ginčytiną mokėjimo operaciją mokėjimo kortele.

Svarbu! Išsamiai aprašykite situaciją dėl kurios kreipiatės ir pateikite visus su pirkiniu susijusius dokumentus (pvz.: pirktos prekės ar paslaugos aprašymas, nuotraukos, iš pardavėjo gautos užsakymo partvirtinimo ir susirašinėjimo su pardavėju kopijos, narystės, abonemento ar kitos paslaugos atsisakymo patvirtinimo kopijos ir pan.).

Kuo daugiau informacijos turėsime, tuo didesnė tikimybė, kad pradėjus lėšų grąžinimo procedūrą, sumokėta suma bus sugrąžinta.

Užpildžius prašymą, susijusius dokumentus prašome išsiųsti el. paštu info@luminor.lt, laiško pavadinime nurodant prašymo pateikimo datą ir ginčijamą sumą (pavyzdys – 2024‑11‑30, suma 235,50).

Prašymą prašome pateikti per 60 kalendorinių dienų nuo lėšų nurašymo iš sąskaitos dienos. Ginčytinos operacijos nagrinėjimas gali užtrukti iki 100 kalendorinių dienų.

Jeigu turite papildomų klausimų, parašykite mums el. paštu info@luminor.lt arba skambinkite tel. +370 5 239 3444 banko darbo laiku.

Ką daryti, jeigu sąskaitoje pastebėjote operacijas, kurių neatlikote, ir/ar susidūrėte su sukčiavimu?

Nedelsdami užblokuokite kortelę! Tai padaryti galite: 

  • Mobilioje programėlėje Kortelių savitarnaKortelės būsena išjungę funkciją Aktyvi.
  • Interneto banke Sąskaitos/KortelėsMOKĖJIMO KORTELĖSMano kortelėsLaikinai blokuoti.
  • Paskambinę telefonu +370 5 239 3444 (visą parą).

Jūs turite teisę ginčyti operacijas, kurių neatlikote. Prašymą grąžinti lėšas galite pateikti Interneto banke: ParaiškosNauja paraiškaDokumentų grupės lauke pasirinkę Mokėjimo kortelės ir lauke Prašymai pasirinkę Prašymas išnagrinėti ginčytiną mokėjimo operaciją mokėjimo kortele.

Ką daryti, jei negavau grynųjų, tačiau lėšos buvo nurašytos, arba, įnešant grynuosius, lėšos nebuvo įskaitytos?

Jeigu negavote grynųjų pinigų bankomate ar „Perlas“ terminale, tačiau lėšos buvo nuskaitytos iš kortelės sąskaitos arba, įnešant grynuosius pinigus per bankomatą ar „Perlas“ terminalą, lėšos nebuvo įskaitytos į kortelės sąskaitą, užpildykite prašymą Interneto banke:

ParaiškosNauja paraiškaDokumentų grupės lauke pasirinkę Mokėjimo kortelės, lauke Prašymai pasirinkite Prašymas išnagrinėti ginčytiną grynųjų pinigų išėmimo/įnešimo operaciją mokėjimo kortele.

Kuo daugiau informacijos pateiksite (pvz.: grynųjų pinigų išėmimo ar įnešimo data ir laikas, pastebėti bankomato ar „Perlas“ terminalo techniniai trikdžiai operacijos metu), tuo greičiau galėsime išsiaiškinti aplinkybes bei pradėti tyrimą.

Galutinis atsakymas į jūsų prašymą gali būti pateiktas tik patikrinus bankomato operacijų registravimo žurnalą ir inkasacijos metu suskaičiuotą grynųjų pinigų likutį bei įvertinus kitas aplinkybes. Todėl gavus jūsų prašymą, jo nagrinėjimas gali užtrukti:
- iki 35 kalendorinių dienų, jeigu operacija buvo atlikta „Luminor“, „Medus“, „Bankomatas.lt“ bankomatuose arba „Perlas“ terminale;
- iki 100 kalendorinių dienų, jeigu operacija buvo atlikta kitų bankų bankomatuose.

Kortelė vaikams ir jaunimui

Ką daryti, jei vaikas jau turi banko sąskaitą, bet jam reikia mokėjimo kortelės?

Jei vaikas jau turi prisijungimo priemonę prie interneto banko ir savo sąskaitą valdo savarankiškai, mokėjimo kortelę jis gali užsisakyti per interneto banką.

Jei vaikas prijungimo prie interneto banko neturi, mokėjimo kortelę vaiko vardu gali užsakyti tėvai / vienas iš tėvų, valdančių vaiko sąskaitą.

Ar tėvai vaikui gali užsakyti kortelę ir susieti ją su savo sąskaita? Kaip tai padaryti?

Jei vaikas jau yra „Luminor“ klientas, tėvai savo interneto banke gali užsakyti papildomą kortelę vaiko vardu (Sąskaitos / Kortelės / Naujos kortelės užsakymas / antrame užsakymo žingsnyje reikės nurodyti vaiko duomenis).

Ar galiu atidaryti sąskaitą vaikui iki 6 metų?

Taip. Tačiau „Luminor Debit“ mokėjimo kortelę vaikui galėsi užsakyti tik tuomet, kai jam sukaks 6 metai.

Nuo kelių metų vaikas gali naudotis interneto banku ir kokiomis priemonėmis gali prie jo prisijungti?

Vaikai interneto banku gali naudotis nuo 7 metų. Jie savo sąskaitą gali valdyti kartu su tėvais / globėjais arba savarankiškai.

  • Jei norite, kad vaikas sąskaitą valdytų kartu su tėvais / globėjais, kartu atvykite į artimiausią klientų konsultavimo centrą (jūsų patogumui rekomenduojame iš anksto rezervuoti susitikimo laiką tel. +370 5 239 3444.
  • Jei norite, kad vaikas nuo 14 metų valdytų savo sąskaitą savarankiškai, vienas iš tėvų / globėjų turi prisijungti prie savo interneto banko ir pateikti sutikimą dėl kasdienių paslaugų naudojimo. Pateikus sutikimą, vaikas savarankiškai galės atvykti į artimiausią klientų konsultavimo centrą, kur jam suteiksime prisijungimo priemonę.

Kyla klausimų apie kitus mūsų produktus?