Dokumentų inkaso

Tai tarptautinės prekybos atsiskaitymo būdas, kai bankas tarpininkauja perduodant ir apmokant dokumentus.

Toks atsiskaitymas leidžia pardavėjui išlaikyti prekių kontrolę tol, kol pirkėjas atlieka mokėjimą (arba kol akceptuojamas vekselis – raštiškas įsipareigojimas sumokėti ateityje). Rekomenduojamas bendradarbiavimo patirties jau turintiems ir vieni kitais pasitikintiems verslo partneriams.

Kodėl verta rinktis dokumentų inkaso?

  • Paprastas ir nebrangus būdas sumažinti verslo sandorio riziką
  • Pardavėjas yra tikras, kad prekių nuosavybė pirkėjui bus perduota tik po apmokėjimo (arba vekselio akceptavimo)
  • Pirkėjui tai patrauklu, nes nereikia mokėti iš anksto
  • Rekomenduojama naudoti, kai prekės gabenamos jūrų transportu ir per bankus siunčiamas visas transporto dokumentų komplektas
  • Taikomos tarptautinės taisyklės

Kaip pasinaudoti, kai atsiskaitymą inkaso būdu inicijuoja pardavėjas?

Susitarkite su verslo partneriu. Suderinkite bendradarbiavimo ir atsiskaitymo sąlygas su savo verslo partneriu.

Pardavėjas išsiunčia prekes. Taip pat jis pateikia prekių dokumentus savo bankui kartu su inkaso instrukcija.

Pardavėjo bankas susisiekia su pirkėjo banku. Pardavėjo bankas prekių dokumentus ir inkaso instrukciją išsiunčia pirkėjo bankui. Pastarasis apie gautus dokumentus informuoja savo klientą, kuris gali inicijuoti apmokėjimą.

Pirkėjas sumoka už prekes. Arba akceptuoja vekselį – raštiškai įsipareigoja sumokėti ateityje.

Pardavėjas gauna mokėjimą / mokėjimo įsipareigojimą. Gavęs mokėjimą / mokėjimo įsipareigojimą, pirkėjo bankas perduoda klientui prekių dokumentus.

Paprasta ir nebrangu sumažinti prekybos verslo riziką