Andrius Načajus, Luminor banko Lietuvoje vadovas

Andrius Načajus, Luminor banko Lietuvoje vadovas

Antrajame ketvirtyje veikla ir toliau buvo veikiama geopolitinių ir ekonominių Rusijos invazijos į Ukrainą pasekmių, todėl bankui buvo itin svarbu užtikrinti veiklos bei paslaugų teikimo tęstinumą verslo bei privatiems klientams Baltijos šalyse. Taip pat padėti savo darbuotojams bei jų šeimų nariams.

„Luminor“ pavyko ne tik prisitaikyti prie pasikeitusios aplinkos, bet ir pagerinti veiklos rezultatus, veikti efektyviau ir uždirbti daugiau grynojo pelno, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Bankas taip pat patvirtino, kad jis neturi jokių tiesioginių sąsajų su Rusija, Baltarusija bei Ukraina, o netiesioginių sąsajų esama labai ribotai.

Nepaisant iššūkių, bankas ir toliau padėjo savo klientams siekti tikslų, didindamas paskolų apimtis privatiems asmenims ir įmonėms. Nenutrūko ir inovacijų diegimo procesai. Lietuvoje bankas pradėjo teikti momentinių mokėjimų paslaugą ir dalyvauja bendrame bankomatų diegimo nutolusiose vietovėse projekte. Antrąjį ketvirtį „Luminor“ paskelbė pirmąją tvarumo ataskaitą, kurioje aiškiai apsibrėžė aplinkosaugos, socialinius ir valdysenos (angl. ESG) tikslus ir įtvirtino tikslą iki 2050-ųjų užtikrinti nulinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Liepos 1 dieną „Luminor“ užbaigė anksčiau skelbtą pirmaujančios Baltijos regione e. prekybos paslaugų tiekėjos „Maksekeskus“ įsigijimo sandorį.

Antrojo ketvirčio grynasis pelnas sudarė 29,4 mln. eurų. Pelno augimą lėmė didėjančios pajamos iš paslaugų teikimo ir paskolų palūkanų bei 21 procentu sumažėjusios veiklos sąnaudos. Banko normalizuota kapitalo grąža padidėjo nuo 7,1 iki 9,6 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Bankas išlaikė labai solidų kapitalo pakankamumo rodiklį, kuris laikotarpio pabaigoje siekė 21,3 proc.

„Luminor“ banko generalinis direktorius Peteris Bosekas: „Antrasis ketvirtis išties panašus į pirmąjį – mūsų pagrindinis tikslas buvo ir toliau užtikrinti veiklos tęstinumą ir padėti klientams bei darbuotojams esamomis aplinkybėmis. Tačiau Baltijos šalių ūkiai toliau demonstruoja atsparumą, nepaisydami trumpalaikių iššūkių, o mes esame apsisprendę būti kartu su savo klientais, kad ir kas nutiktų. Tikiu, kad „Luminor“ didins veiklos apimtis teikdamas paslaugas verslui, darys tai efektyviau, pritrauks daugiau privačių asmenų ir įmonių visose mūsų namų rinkose. Šioje kelionėje mes išlaikysime tvirtą finansinį pagrindą, užtikrinsime skaidrų valdymą ir įvykdysime savo įsipareigojimus partneriams“.

„Luminor“ banko Lietuvoje vadovas Andrius Načajus: „Antrojo ketvirčio verslo ir asmeninių finansų dienotvarkę diktavo geopolitinė aplinka ir vis stiprėjantis neapibrėžtumo jausmas, neigiamai veikiantis vartotojų lūkesčius. Baltijos šalių žmonės ir verslas ištiesė dosnią pagalbos ranką ir demonstruoja gilią empatiją nukentėjusiai nuo karo Ukrainai, tačiau tuo pat metu sugeba išlaikyti įprastą verslumą ir užtikrinti stabilumą kasdienėje veikloje. Bankas per šį laikotarpį įgyvendino suplanuotus projektus ir užbaigė pradėtus sandorius, jis tapo dar patogesniu klientams ir atvėrė daugiau galimybių verslui. Tokiais laikotarpiais svarbu nepamesti tikslo ir žvelgti plačiau nei įprastomis sąlygomis, o mūsų veiklos rezultatai rodo, kad tiek bankas, tiek mūsų klientai išlieka susitelkę ir racionalūs.“

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!