TERMINAI IR APIBRĖŽIMAI
Bankas – „Luminor Bank AS“, įmonės kodas: 11315936, adresas: Liivalaia 45, 10145, Talinas, Estija, Lietuvos Respublikoje veikiantis per „Luminor Bank AS Lietuvos skyrius“ („Luminor Bank AS“ Lietuvos skyrius), įmonės kodas: 304870069, adresas: Konstitucijos pr. 21A, 03601 Vilnius, luminor.lt, info@luminor.lt, kuris, pagal šias draudimo taisykles, yra draudėjas.
Autorizuota operacija (ar Autorizuota) – mokėjimo operacija laikoma autorizuota tik tada, kai duodamas Apdraustojo Sutikimas atlikti mokėjimo operaciją (Apdraustojo sutikimas turi būti duodamas Apdraustojo ir Banko sutarta forma ir tvarka).
Kortelės sąskaita – Apdraustojo su Kortele susieta einamoji mokėjimo sąskaita.
Kortelės duomenys – Kortelės duomenys, pvz., Kortelės turėtojo vardas ir pavardė, Kortelės numeris, Kortelės galiojimo data, Kortelės išleidėjas, Kortelės patvirtinimo numeris (CVV), PIN kodas, mobiliajai piniginei skirtas SMS žinute siunčiamas vienkartinis slaptažodis (OTP), taip pat bet kokia autentifikavimo priemonė (pvz., slaptažodis, unikalus kodas ar kt.), naudojama gauti prieigą prie įrenginio, kuriame Kortelė susieta su mobiliąja pinigine, ir bet kokia kita su Kortele susijusi informacija.
Sutikimas atlikti mokėjimo operaciją (ar Sutikimas) – Apdraustojo sutikimas atlikti mokėjimo operaciją, duotas tokia forma ir tvarka, kaip Apdraustasis ir Bankas yra susitarę pagrindinėje mokėjimo paslaugų sutartyje arba kaip nurodyta Banko mokėjimo paslaugų taisyklėse, pvz., įvedant PIN kodą, patvirtinimas duotas naudojantis „SMART-ID“, mobiliuoju/elektroniniu parašu, kodų generatoriumi ar biometriniais duomenimis.
Neautorizuota operacija (ar Neautorizuota) – mokėjimo operacija laikoma neautorizuota, kai Apdraustasis tokios mokėjimo operacijos neautorizavo savo Sutikimu atlikti mokėjimo operaciją. Tokios mokėjimo operacijos gali apimti, neapsiribojant, mokėjimo operacijas, atliktas naudojantis bekontakčio atsiskaitymo funkcija, mažesnius nei 30 EUR (mažos vertės) mokėjimus, kuriems nereikia tapatybės patvirtinimo, ir neapsaugotas elektroninės prekybos operacijas, kurių nereikia patvirtini „SMART-ID“, mobiliuoju/elektroniniu parašu, kodų generatoriumi ar biometriniais duomenimis ar kitomis priemonėmis.
Neteisėta mokėjimo operacija – Autorizuota arba Neautorizuota operacija, kurią apgaulės ir neteisėtu būdu atliko trečiasis asmuo (ne Apdraustasis) be Apdraustojo žinios ir (arba) prieš jo valią dėl tokio trečiojo asmens nusikalstamos veikos ar administracinio nusižengimo.
Apdraustasis – Kortelės turėtojas, fizinis ar juridinis asmuo, kuris kreipėsi dėl saugumo paslaugos Saugu+ ir susitarė su Banku dėl tokių draudimo apsaugos paslaugų.
Draudikas – ADB „Compensa Vienna Insurance Group“, įmonės kodas 304080146, Ukmergės g. 280, Vilnius, Tel.: 19111, skambinant iš užsienio Tel.: +370 5 249 1911, compensa.lt.
Interneto bankas – įrankis, įskaitant programėlę mobiliajame įrenginyje, kuriuo mokėjimo paslaugos teikiamos naudojantis internetine Banko klientų aptarnavimo sistema pagal tarp Apdraustojo ir Banko sudarytą pagrindinę mokėjimo paslaugų sutartį.
Kortelė – Banko Apdraustajam išduota elektroninė mokėjimo priemonė – mokėjimo kortelė „VISA“, leidžianti Apdraustajam elektroniniu būdu suformuoti mokėjimo nurodymus Bankui disponuoti Kortelės sąskaitoje esančiomis Apdraustojo lėšomis, t. y., atsiskaityti už prekes ir paslaugas fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse bei paslaugas teikiančiose įmonėse, taip pat išsiimti ir įnešti grynuosius pinigus lėšų išdavimo/priėmimo punktuose bei bankomatuose.
DRAUDIMO OBJEKTAS
1. Apdraustojo turtiniai interesai, susiję su Neteisėtomis mokėjimo operacijomis, įvykusiomis per 24 valandas iki Kortelės užblokavimo, ir turtiniai interesai, susiję su Kortelės pakeitimo ir pristatymo išlaidomis.
DRAUDIMO SUMA
1. Neteisėtų mokėjimo operacijų atveju visų draudžiamųjų įvykių, įvykusių per 1 (vienerių) metų draudimo apsaugos laikotarpį, draudimo suma negali viršyti bendros 3000 EUR (trijų tūkstančių eurų) draudimo sumos, kuri reiškia maksimalią Draudiko atsakomybę už bet kokius ir visus reikalavimus atlyginti apdraustam turtui padarytą žalą per 1 (vienerių) metų draudimo apsaugos laikotarpį. Praėjus 1 (vieneriems) draudimo apsaugos metams, bendra draudimo suma bus vėl lygi 3000 EUR (trims tūkstančiams eurų), neatsižvelgiant į tai, ar per praėjusį 1 (vienerių) metų draudimo apsaugos laikotarpį įvyko draudžiamasis(-ieji) įvykis(-iai) ar ne.
2. Kortelės keitimo ir pristatymo atveju naujos Kortelės išdavimo ir pristatymo išlaidas Draudikas apmoka 1 (vieną) kartą per 1 (vienerius) draudimo apsaugos metus.
DRAUDŽIAMIEJI ĮVYKIAI
1. Draudikas atlygina pinigų sumą, kurią Apdraustasis prarado dėl Neteisėtos mokėjimo operacijos per 24 valandas iki Kortelės užblokavimo, įvykus šiems įvykiams:
1.1. Autorizuota Neteisėta mokėjimo operacija;
1.2. Neautorizuota Neteisėta mokėjimo operacija iki 50 EUR (penkiasdešimties eurų) už kiekvieną tokią Neteisėtą mokėjimo operaciją.
2. Draudikas padengia Kortelės pakeitimo išlaidas, taip pat pasirūpina ir padengia skubaus Kortelės pristatymo Apdraustajam paštu ar per kurjerį išlaidas, kai Kortelė buvo pamesta, pavogta, pažeista ar užblokuota dėl neteisėtų mokėjimų Kortele operacijų.
NEDRAUDŽIAMIEJI ĮVYKIAI IR NEKOMPENSUOJAMI NUOSTOLIAI
1. Draudikas nemoka draudimo išmokos, kai, pasinaudojant Kortele, buvo atliktos:
1.1. didesnės nei 50 EUR (penkiasdešimties eurų) Neautorizuotos Neteisėtos mokėjimo operacijos;
1.2. toliau nurodytos Autorizuotos Neteisėtos mokėjimo operacijos, kurios buvo atliktos:
1.2.1. dėl neteisėto skambučio ar SMS, neteisėtos nuorodos, gautos el. paštu, žinučių siuntimo programėlėse, socialinių tinklų platformose, interneto svetainėse ar dėl kitos neteisėtos kibernetinių atakų formos, dėl kurių Apdraustasis patyrė nuostolių;
1.2.2. ai Apdraustasis savo noru arba dėl didelio neatsargumo atskleidžia Kortelės duomenis tretiesiems asmenims (didelio neatsargumo atvejai apima, neapsiribojant, įvykius, kai Kortelė pametama kartu su PIN kodu ar bet kokia kita autentifikavimo priemone, kuri leistų autorizuoti mokėjimo operaciją, pvz., piniginės ar rankinės pametimas, automobilio vagystė ar įsibrovimas į patalpas, kuriose kartu su Kortele saugoma informacija (PIN kodas, prisijungimo naudojant telefoną duomenys), reikalinga mokėjimo Kortele operacijoms autorizuoti.
2. Draudikas nekompensuoja:
2.1. Apdraustojo patirtos netiesioginės žalos, kuri nėra nurodyta draudimo objekte, pvz., išmokų praradimo, transporto ar mobiliojo ryšio operatoriaus išlaidų, kitų nuostolių ir išlaidų;
2.2. bet kokių mokėjimo operacijų, atliekamų ne tiesiogiai Kortele, o kitais pavedimų (mokėjimų) iš Kortelės sąskaitos būdais.
3. Įvykis visais atvejais laikomas nedraudžiamuoju, jeigu jį lėmė arba jam įtakos turėjo:
3.1. užsienio priešų veiksmai, karo veiksmai (nesvarbu, ar karo padėtis buvo paskelbta ar ne), teroro aktas, pilietinis karas, valstybės perversmas arba valdžios uzurpavimas, masiniai neramumai, sukilimas, revoliucija, maištas, streikas, lokautas; šalies ginkluotųjų pajėgų, kariuomenės, policijos, specialiųjų tarnybų veiksmai; turto konfiskavimas, areštavimas ar sunaikinimas teisėsaugos institucijų nurodymu; nepaprastosios padėties įvedimas;
3.2. kibernetiniai incidentai (įvykis ar veiksmas, kuris neigiamai veikia ryšių ar informacinių sistemų arba jose perduodamos ar apdorojamos elektroninės informacijos prieinamumą, autentiškumą, vientisumą ir konfidencialumą ir (arba) sutrikdo kompiuterių ar kitų techninių ryšio priemonių bei informacinių technologijų įrangos ar sistemų veikimą, valdymą ir aptarnavimą);
3.3. kenkėjiškos kompiuterių programos, kompiuteriniai virusai ar informacinių technologijų įranga, nepaisant priežasties, trukdančios informacinių technologijų programų, kompiuterių, tinklų, telefonų, interneto funkcijų darbui ar interneto naudojimui;
3.4. dokumentai, programinė įranga, duomenys, nepaisant jų išraiškos ar formos, jų laikmenų sugadinimas, sunaikinimas, iškraipymas, praradimas, pasisavinimas, netinkamas perdavimas ir (arba) neteisėtas naudojimas;
3.5. radiacija ar kitoks atominės energijos poveikis, radioaktyviosios spinduliuotės poveikis.
TEISĖS IR PAREIGOS
1. Apdraustasis turi pareigą visada saugoti Kortelės duomenis ir neleisti, kad juos sužinotų kiti asmenys, net ir atsitiktinai.
2. Įvykus draudžiamajam įvykiui, Apdraustasis privalo:
2.1. sužinojęs, kad Kortelė buvo pamesta, pavogta ar kad ja kitaip neteisėtai disponavo trečiasis asmuo, nedelsdamas ją užblokuoti Banko mokėjimo paslaugų taisyklių nustatyta tvarka;
2.2. nedelsdamas informuoti Banką, užpildydamas mokėjimo Kortele atliktų ginčytinų mokėjimo operacijų formą ir (arba) prašymo išduoti naują Kortelę formą;
2.3. pranešti teisėsaugos institucijoms apie pasinaudojimą pamesta ar pavogta Kortele ir (arba) neteisėtą Kortelės įgijimą ir pateikti Bankui šios pareigos įvykdymą įrodančius dokumentus;
2.4. bendradarbiauti tiriant draudžiamojo įvykio aplinkybes ir pateikti bet kokią kitą įvykiui ištirti reikalingą informaciją bei dokumentus.
3. Apdraustasis mėnesinės draudimo įmokos dydžio lėšas Kortelės sąskaitoje turi sukaupti iki einamojo mėnesio paskutinės dienos ir laikyti jas Kortelės sąskaitoje iki einamojo mėnesio pabaigos automatinio atitinkamos draudimo įmokos sumos nurašymo nuo sąskaitos tikslais.
4. Apdraustajam informavus apie galimą draudžiamąjį įvykį, Draudikas ir (arba) Bankas turi teisę Apdraustajam duoti pagrįstus privalomus nurodymus, tam kad būtų sumažinti nuostoliai arba būtų jų išvengta, o Apdraustasis privalo elgtis vadovaudamasis šiais nurodymais.
DRAUDIMO IŠMOKOS APSKAIČIAVIMAS IR MOKĖJIMAS
1. Draudžiamasis įvykis bei draudimo išmokos dydis nustatomas, o draudimo išmoka išmokama teisės aktų ir šių taisyklių nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Apdraustojo pateiktus, Banko ir (ar) Draudiko surinktus bei iš kitų asmenų gautus dokumentus apie draudžiamojo įvykio aplinkybes ir pasekmes bei bet kokią kitą draudžiamajam įvykiui įvertinti reikalingą informaciją.
2. Draudikas turi teisę atidėti sprendimą dėl draudimo išmokos išmokėjimo iki kol bus gauti ir (arba) surinkti visi draudžiamąjį įvykį bei jo aplinkybes pagrindžiantys dokumentai arba iki bet kurio ginčo ar teisminio nagrinėjimo, tiesiogiai susijusio su draudžiamuoju įvykiu, pabaigos.
3. Draudimo išmoka išmokama ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo visos informacijos, būtinos draudžiamojo įvykio faktui ir aplinkybėms bei nuostolių dydžiui nustatyti, gavimo dienos.
4. Jeigu po draudimo išmokos išmokėjimo ar naujos Kortelės pagaminimo paaiškėja, kad pagal draudimo sutarties sąlygas draudimo išmoka neturėjo būti išmokėta arba draudimo išmoka turėjo būti mažesnė ir (arba) Kortelė neturėjo būti pagaminta ir pristatyta, Apdraustasis per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo raštiško prašymo pateikimo dienos privalo grąžinti Draudikui išmokėtą draudimo išmoką arba permokėtą išmokos dalį, taip pat, jei Kortelė buvo pagaminta, pakeitimo mokestį ir mokestį už greitą jos išdavimą bei tokios Kortelės siuntimo į užsienį išlaidas.
5. Draudimo išmoka mokama į Apdraustojo Kortelės sąskaitą, kuriai galioja draudimas.
DRAUDIMO IŠMOKOS MAŽINIMO IR NEMOKĖJIMO ATVEJAI
1. Draudimo išmoka nemokama, jeigu ją išmokėjus būtų pažeisti Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos (ES) ar tarptautinių organizacijų taikomų prekybos, ekonominių arba kitų sankcijų ar embargų reglamentai arba kiti Draudiko ir (arba) Banko veiklai taikomi nacionaliniai ar tarptautiniai teisės aktai.
2. Draudikas turi teisę atsisakyti išmokėti draudimo išmoką arba ją sumažinti, jeigu:
2.1. Apdraustasis nevykdo Draudiko ir (ar) Banko nurodymų, vengia, atsisako bendradarbiauti, nepadeda arba trukdo išsiaiškinti įvykio aplinkybes, klaidina Draudiką ir (ar) Banką, pateikia Draudikui ir (ar) Bankui tikrovės neatitinkančią informaciją ar dokumentus, arba atlieka veiksmus, nukreiptus nepagrįstai gauti draudimo išmoką;
2.2. Apdraustasis nevykdo šiose draudimo taisyklėse nustatytų įsipareigojimų;
2.3. Apdraustasis nesiima visų galimų protingų priemonių nuostoliams po draudiminio įvykio atsiradimo sumažinti arba išvengti;
2.4. Apdraustasis nevykdo savo įsipareigojimų, kylančių iš Banko Bendrųjų verslo sąlygų, Mokėjimo paslaugų taisyklių ar kitų taisyklių, sąlygų ar įstatymų, taikomų ar susijusių su Kortelės ir (arba) Kortelės sąskaitos naudojimu, dėl kurių įvyko draudžiamasis įvykis.
3. Draudikas nemoka draudimo išmokos, jeigu Apdraustasis nepraneša teisėsaugos institucijoms apie Neteisėtą mokėjimo operaciją.
DRAUDIMO SUTARTIES SUDARYMAS, ĮSIGALIOJIMAS, VYKDYMAS IR NUTRAUKIMAS
1. Draudimo apsauga įsigalioja nuo kreipimosi dėl šios draudimo paslaugos dienos arba nuo naujos Apdraustojo Kortelės, kuriai taikoma „Saugu+“ draudimo apsauga, aktyvavimo dienos (atsižvelgiant į tai, kuri sąlyga įvyksta vėliau) ir galioja iki atitinkamo kalendorinio mėnesio pabaigos. Draudimo apsauga automatiškai pratęsiama kitiems kalendoriniams mėnesiams. Atnaujinimų skaičius neribojamas ir tęsiasi tol, kol Kortele nebebus naudojamasi – draudimo paslauga bus nutraukta. Bankas ar Draudikas gali bet kada nuspręsti nepratęsti draudimo apsaugos ir dėl to nutraukti draudimo paslaugų teikimą, apie tai raštu įspėjus Apdraustąjį. Toks įspėjimas įsigalioja ir draudimo paslaugų teikimas nutraukiamas nuo pirmos mėnesio, einančio po to mėnesio, kurį buvo įteiktas pranešimas, kalendorinės dienos.
2. Draudikas turi teisę informuoti Apdraustąjį apie draudimo įmokų dydžių ir mokėjimo terminų pasikeitimus ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki einamojo draudimo termino pabaigos (t. y., atitinkamo kalendorinio mėnesio pabaigos), atsižvelgiant į nuostolingumą, draudimo rūšies pasikeitimą, perdraudimo sutarčių terminų ir sąlygų pasikeitimą, rizikos padidėjimą ar sumažėjimą draudimo vietoje, draudimo sumos ar draudimo apimties pasikeitimą. Jei Apdraustasis su pakeitimais nesutinka, jis privalo informuoti Banką apie savo ketinimą nepratęsti draudimo apsaugos. Jei Bankas negauna Apdraustojo prašymo nutraukti draudimo sutartį iki kito mėnesio pirmos dienos, įsigalioja naujai siūlomi įmokų dydžiai bei mokėjimo sąlygos ir laikoma, kad Apdraustasis su tokiais pakeitimais sutinka.
3. Jei nesusitarta kitaip, mėnesinę draudimo įmoką Bankas automatiškai nurašo nuo Apdraustojo Kortelės sąskaitos paskutinę kalendorinio mėnesio dieną. Mokėjimas Bankui yra laikomas mokėjimu Draudikui.
4. Jei Kortelė atnaujinama arba tos pačios rūšies Kortelė pagaminama pakartotinai, draudimo apsauga tęsiama.
5. Apdraustasis turi teisę bet kada reikalauti panaikinti draudimo apsaugą. Visais atvejais draudimo apsauga baigiasi pirmąją kito kalendorinio mėnesio dieną. Prašymą panaikinti draudimo apsaugą Apdraustasis turi pateikti raštu bet kuriame Banko padalinyje, skambindamas telefonu +370 5 239 3444 arba užpildydamas laisvos formos prašymą interneto Banke. Visais atvejais, taip pat ir atsisakius Kortelės, nepanaudotas draudimo įmokos likutis neskaičiuojamas ir sumokėta draudimo įmoka negrąžinama, o draudimo apsauga nutrūksta nuo kito kalendorinio mėnesio pirmos dienos arba nuo Kortelės galiojimo pabaigos.
DRAUDIMO ĮMOKŲ APSKAIČIAVIMAS, MOKĖJIMAS IR GRĄŽINIMAS
1. Įmokos dydį apskaičiuoja Draudikas. Draudikas turi teisę keisti įmoką šių taisyklių 22 punkte nustatyta tvarka.
2. Įmoka mokama kas mėnesį draudimo sutarties galiojimo metu. Bankas kiekvieną mėnesį automatiškai nurašo draudimo įmoką nuo Apdraustojo asmens Kortelės sąskaitos.
3. Draudimo įmokos sumokėjimo data laikoma diena, kurią Bankas nurašo įmoką nuo Kortelės sąskaitos.
4. Jeigu Apdraustasis Kortelės sąskaitoje nėra sukaupęs lėšų draudimo įmokai, Bankas draudimo įmokai lygią sumą nurašo nuo bet kurios kitos Apdraustojo Banke turimos sąskaitos. Jeigu Apdraustasis jokiose sąskaitose nėra sukaupęs lėšų, Bankas panaudoja savo lėšas vieno mėnesio draudimo įmokai padengti ir tokiu atveju Apdraustasis prisiima skolinį įsipareigojimą Bankui. Apie trūkstamą įmoką Apdraustasis informuojamas raštu ir tokią įmoką kompensuoja Bankui iki einamojo kalendorinio mėnesio pabaigos. Jei iki šio termino pabaigos įmoka nesumokama, draudimo apsauga baigiasi, tačiau tai jokiu būdu neturi įtakos Apdraustojo pareigai grąžinti Bankui nesumokėtą draudimo įmokos sumą.
INFORMACIJA APIE ASMENS DUOMENŲ TVARKYMĄ
1. Asmens duomenų tvarkymas aprašytas Privatumo politikoje, su kuria galima susipažinti Draudiko interneto svetainėje adresu compensa.lt/privatumo-politika-privatiems.
2. Draudikas tvarko asmens duomenis, gautus iš Apdraustojo, asmenų, kuriems teikiama draudimo paslauga, jų šeimos narių, kitų asmenų, sulyginamų su Apdraustuoju pagal draudimo apsaugos paslaugą ar kitų draudimo apsaugos paslaugos dalyvių, draudimo paslaugų teikimo ir su tuo susijusių veiksmų atlikimo tikslu.
3. Asmens duomenys gali būti atskleisti tretiesiems asmenims (teisėsaugos ir kitoms institucijoms, perdraudikams, klientų aptarnavimo ir kitas paslaugas Draudikui teikiančioms įmonėms, kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims) draudimo paslaugų teikimo ar kitais teisėtais pagrindais.
4. Apdraustasis ar bet kuris kitas asmuo, kurio asmens duomenis tvarko Draudikas, turi teisę visais su asmens duomenų tvarkymu ir savo teisių įgyvendinimu susijusiais klausimais kreiptis į Draudiko duomenų apsaugos pareigūną (el. p.: dpo@compensa.lt).
5. Apdraustasis ar bet kuris kitas asmuo, kurio duomenis tvarko Draudikas, manydamas, kad buvo pažeistos jo su asmens duomenų tvarkymu ir apsauga susijusios teisės, turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
PRANEŠIMAI
1. Pranešimas laikomas tinkamai įteiktu, jeigu jis išsiųstas:
1.1. Bankui – el. paštu: info@luminor.lt (pasirašytas reikalavimus atitinkančiu elektroniniu parašu), per interneto Banką arba telefonu: +370 5 239 3444 (Luminor);
1.2. Apdraustajam – Apdraustojo Bankui nurodytu kontaktiniu el. pašto adresu, per Apdraustojo interneto Banką arba registruotu laišku Apdraustojo nurodytu kontaktiniu adresu;
2. Pranešimas laikomas įteiktu kitą darbo dieną nuo jo išsiuntimo el. paštu arba faktinę įteikimo dieną išsiuntus registruotu laišku.
KITOS NUOSTATOS
1. Papildomos Draudiko, Banko bei Apdraustojo teisės ir pareigos yra nustatytos draudimo sutartyje ir polise, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme bei kituose draudimo paslaugoms taikomuose teisės aktuose.
2. Visi ginčai, susiję su draudimo paslauga, sprendžiami sąžiningų derybų būdu, o nepavykus susitarti, tokius ginčus sprendžia Lietuvos Respublikos teismai arba Lietuvos bankas.
3. Šioms taisyklėms ir draudimo paslaugai taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
Daugiau informacijos tel. +370 5 239 3444 arba luminor.lt